Am luat cu indignare cunostiinta de
protestul oficial al Centrului pentru Monitorizarea si Combaterea
Antisemitismului(comunicat care nu a aparut nicaieri oficial, ci doar pe
 site-ul hotnews, mai nou un site de lupta antiromaneasca). Mai intai
felicitam pe maicile de la Petru Voda pentru curajul si ravna lor in a
aduce in atentia romanilor cantecele legionare, dintre care „Sfanta
tinerete legionara” a marelui marturisitor legionar Radu Gyr, care
impreuna cu sute de alti camarazi ar trebui degraba canonizati de BOR.
Miscarea Legionara a dat neamului nostru cei mai multi sfinti romani si
marturisitori. Poate datorita acestei dumnezeiesti scoli de formare a
unor caractere iubitoare de Dumenzeu si neam mai suntem noi romanii
astazi ingaduiti si miluiti de Dumnezeu.
Cifrele si statistica patimitorilor
romani care au marturisit impotriva comunismului – de sorginte evreiasca
 – la noi arata: 500 000 de martiri si marturisitori romani care au
patimit in cele 200 de lagare si inchisori din tara noastra, dintre care
 75% au fost legionari.
Manastirea Petru Voda este inchinata
acestor sfinti care au fost ajutati de Sf. Arhanghel Mihail. De altfel
Miscarea se numeste si Legiunea Arhanghelului Mihail, iar manastirea
Petru Voda are hramul pe langa Sf. Arhangheli Mihail si Gavriil si pe
Sfintii Martiri si Marturisitori romani din temnitele comuniste. Asadar,
 gestul de a-i canta Parintelui Justin Parvu – care a indurat 17 ani de
temnita sub regimul comunist, format in cea mai mare parte din membri de
 origine evreiasca – ni se pare un gest firesc, binecuvantat de
Dumnezeu. In fond noi, ca si crestini, avem dreptul sa cantam orice
cantare prin care se lauda Dumnezeu si prin care se aduce neamul in
slujba Lui. Acestea au fost de altfel si unele din principiile de baza
ale Miscarii Legionare.
Maine, poimaine acesti fii ai diavolului,
 cum i-a numit Insusi Iisus Hristos pe evreii care L-au rastignit, vor
latra ca si Evanghelia este antisemita, asa ca sa nu fim lasi si
tradatori ai lui Hristos si ai neamului pentru 30 de arginti, adica
pentru imprumuturile evreimii care de fapt sunt bani furati tot de la
noi.
Dar avem o intrebare:
De
 cand evreimea se intereseaza de spiritualitatea ortodoxa si de cand
avem nevoie de aprobarea lor pentru a ne practica credinta in Biserica?
Le atragem atentia acestor evreii ca
Biserica nu este o organizatie omeneasca ci este chiar modul de viata al
 Sfintei Treimi si impartasirea de viata vesnica a Dumnezeului Treimic.
Biserica in veci nu poate fi clintita sau biruita. Nici portile iadului
nu o pot birui precum de Hristos-Dumnezeul Om nu se poate atinge nimeni
cu rea intentie decat cu a lui vesnica pierzare, El fiind Judecatorul
Suprem al tuturor oamenilor. El a luat trup de om din pururea Fecioara
Maria care era din neam evreiesc spre marea rusine a potrivnicilor evrei
 de astazi si dintotdeauna. Chiar unii rabini, marturiseste cuv. Paisie
Aghioritul, in ceasul mortii mustrati fiind de cuget au spus evreilor:
„Nu mai asteptam alt Mesia, caci Mesia a venit!”. Mai amintim de
marturia dumnezeiasca a unui fost rabin care a crezut in Hristos si a
fost botezat in BOR pe vremea Sf. Gheorghe de la Cernica, ieromonahul
Neofit, care a si scris cartea „Infruntarea jidovilor”, carte in care
sunt date pe fata toate blestematiile pe care le fac evreii in ura lor
nepotolita asupra crestinilor. Nu cumva este si el anti-semit, tocmai el
 care a fost rabin? Acest ieromonah Neofit, in nici un caz nu poate fi
partinitor, el marturisind adevarul despre ce-a fost – rabin, ce a facut
 la sinagoga si cum s-a intors la Hristos.
Asupra comportamentului negativ al
legionarilor fata de evrei, s-a fabulat si se continua aceeasi marsava
atitudine atat din partea unor cercuri sioniste, precum si a unor
rau-voitori sau neinformati dintre romani, cu toata documentarea
concludenta pusa la indemana colportorilor de minciuni, constand din
declaratii, fapte istorice, realitatile de necontestat, conferinte si
articole din revistele legionare, etc. Cartea „Miscarea Legionara si
evreii”, aparuta in Romania, retiparita in Germania si tradusa in
engleza, desi a avut un rasunet deosebit si in unele cercuri de studii
istorice, este considerata de unii drept „incercare de cosmetizare a
realitatii”.
Si acum se fac confuzii regretabile
intre atitudinea cert antisemita a partidului lui A.C. Cuza (uitand sa
se spuna ca unul din motivele pentru care Corneliu Codreanu a parasit
L.A.N.C si a infiintat Legiunea Arhanghelul Mihail, a fost chiar
divergenta de atitudine in problema evreiasca), precum si a „Partidului
Fascist din Romania” (entitate efemera, cu care Miscarea Legionara nu
putea sa aiba vreo tangenta, data fiind deosebirea esentiala a
ideologiilor lor, insasi existenta independenta a Partidului Fascist din
 Romania demonstrand lipsa similitudinii) cu Miscarea Legionara,
intentia vadit denigratoare la adresa legionarilor fiind evidenta.
In cele ce urmeaza nu voi repeta in
amanunt argumentele din cartea „Miscarea Legionara si evreii”, din care
reiese clar atitudinea de bun crestin a legionarului fata de evrei prin
ajutoare date acestora in situatii limita, enumerandu-le doar la finele
capitolului, ci voi aduce in atentia cititorului alte fapte in favoarea
elucidarii adevarului istoric.
In acelasi timp insa, nedorind sa
supraestimez aceasta entitate mai mult religioasa decat etnica (evreii),
 voi face cunoscute si atitudinile avute de legionari, in deplina
concordanta cu legea ajutorului crestin al aproapelui, fata nu numai de
camaradul de credinta, ci si de adversarii politici, oameni de cu totul
alte religii, mergand pana la cea manifestata fata de tortionarii lor.

La o saptamana de la caderea
legionarilor, s-a prezentat la mine acasa la Bacau, Leon Grad, seful
comunitatii israelite a judetului Bacau, cu urmatorul act pe care l-a
citit tare: «In numele comunitatii israelite a judetului Bacau, aducem
multumirile noastre domnului profesor Nicolae Grebenea, secretarul
organizatiei legionare a judetului Bacau, pentru corectitudine si omenie
 fata de noi» (…) Nu! Nu gresisem. Fusesem corect cu mine, cu Miscarea
Legionara si cu ei. (Nicolae Grebenea, „Amintiri din intuneric”,
pag.68-69)

Parintele Ioan Vladovici mi-a povestit o
 intamplare care, pe langa caracterul ei demonstrativ in favoarea
subiectului nostru, a prezentat un moment de deruta pentru sefii
lagarului respectiv. Intamplarea s-a petrecut intr-o unitate de munca la
 Canal. Primindu-se dispozitii ca detinutii sa fie impartiti in baraci
dupa „culoarea” lor politica, atunci cand se apropia sfarsitul
repartizarii intregului lot, au mai ramas 6-7 persoane care nu
reclamasera nici una din formatiile politice strigate. „Voi cine
sunteti?” a intrebat comandantul lagarului. „Suntem inchisi sub acuzatia
 de sionism!” Neputand sa le repartizeze o cabana separata, din cauza
numarului lor mic, au fost intrebati cu cine vor sa stea impreuna,
dintre entitatile politice distribuite deja. „Cu legionarii”, au raspuns
 fara ezitare. „Sunt singurii care ne ajuta sa ne facem norma!” Optiunea
 lor a fost acceptata, cu surprindere insa. Cunostintele ofiterilor
politici despre „antisemitismul” legionarilor se fisurau… Miscarea
Legionara nu a fost si nu este anti-semita. Dovada sunt faptele facute
de doua personalitati ale Legiunii: CZC si Radu Gyr, precum si a multor
alti legionari.
Iata cateva dovezi despre „anti-semitismul” legionar:
Capitanul salveaza de la inec un evreu.
 „Nu conteaza ca e evreu si va rog sa retineti pentru totdeauna ca nu
impotriva evreilor ca atare trebuie sa se indrepte lupta necrutatoare a
unui legionar autentic, ci contra celor ce fac rau Romaniei si Bisericii
 crestine” (Revista „Cuvantul Romanesc”, septembrie 1994,
Hamilton-Ontario)Un tren inzapezit in care se afla si
Capitanul este alimentat cu paine si branza pentru evrei, neavand
permisiunea religiei lor sa manance slanina. Ordinul era al Capitanului
care era in tren. (Filon Verca, revista „Carpatii”, august 1983)Capitanul ia
atitudine impotriva unui
ofiter care se purtase „grosolan si necivilizat cu niste evrei”. (Nistor
 Chioreanu, „Morminte vii”, Ed. Institutului European, 1992, pag.82)Capitanul
invita la Casa Verde pe
rabinul David Safran, cu care are o convorbire plina de respect
reciproc. (D.Safran, „Karl Marx antisemit”, Ierusalim, 1979)Capitanul initiaza
un pact de
neagresiune in alegerile din 1937 intre Partidul Totul Pentru Tara,
Partidul Liberal, Partidul National-Taranesc, Partidul Evreiesc si
gruparea Argetoianu. (Kurt W. Treptow / Gh. Buzatu, „Procesul lui
Corneliu Codreanu”, Iasi, S.C.Dosoftei, 1994)Dupa o saptamana de la instaurarea
Statului National-Legionar, prin decretul nr. 43931, se suspenda
decretele regimurilor anterioare (nr. 42352 si 42354) cu privire la
interzicerea cultului mozaic. (Flor Strejnicu, „Miscarea Legionara si
evreii”, Ed. Imago, pag.112)„S-a constatat ca s-au facut
guvernului numeroase reclamatii care s-au dovedit ca au fost
neadevarate”. („Cartea Neagra”, vol.I., pag.98). Este vorba de retractarea de
catre Comunitatea evreiasca a unor acuze la adresa legionarilor.Cererea de
eliberare din lagarul de la
Ramnicu-Sarat a evreicelor comuniste a fost facuta de familiile
legionarilor ucisi aici cu un an in urma, rezolvata favorabil. „Dorim
 ca in Romania Legionara sa se acorde intreg respectul cuvenit atat fata
 de fiinta romaneasca in sine, cat si fata de orisice credinta sincera.
Pe pamantul tarii noastre sa nu mai fie suferinta pentru idei, iar cei
arestati si izolati de societate sa nu mai fie chinuiti”, se scrie
in cererea de eliberare solicitata de familiile legionarilor ucisi, in
favoarea evreicelor comuniste din lagar. (Ibidem, pag. 114-116)Infiintarea in
perioada Statului
National-Legionar de catre Radu Gyr, a primului teatru din lume (!) in
limba idis, teatrul „Baraseum”.Miscarea Legionara se opune expulzarii
si internarii in lagare a evreilor, masura pusa in discutie de catre
generalul Antonescu la sugestia Germaniei. (Ibidem, pag. 120-121). Nici
generalul Antonescu nu a fost de acord!Rabinul Alexandru Safran recunoaste la
Geneva ca „ministrii legionari care m-au primit, (…) au avut o atitudine
 respectuoasa. (Ibidem, p.121, reluat in ”Magazin Istoric”, aprilie
1995, pag. 44)Legionarii romani din Franta ocrotesc
si adapostesc pe colegii lor evrei din Romania, pastrandu-le documentele
 oficiale romanesti, hranindu-i la Biserica ortodoxa romana din Paris si
 scapandu-i astfel de la deportare. (Horia Sima, „Prizonieri ai
puterilor Axei”, Ed. Miscarii Legionare, 1990, pag.94; declaratia
doamnei Laetitia Dodu, sora lui Faust Bradescu, martora la aceste
fapte).Nistor Chioreanu, sef al Ardealului in
perioada Statului National-Legionar, se plimba la brat cu prieteni evrei
 avocati, pentru a-i linisti pe coreligionarii acestora. (N.Chioreanu,
„Morminte vii”, pag.82)Preotul Muresan Florea din Cluj,
legionar, ascunde copii evrei spre a-i scapa de la deportarea pe care o
faceau hortistii. Preotul Muresan a murit apoi in inchisorile comuniste.
 (Surse oficiale multiple, printre care si declaratia lui Raoul
Sorban)Legionarii iau parte la trecerea peste
frontiera vremelnica dintre Ungaria si Romania a unor grupuri de evrei,
evidentiindu-se legionara Letitia Papu. (Raoul Sorban, interviu luat de
Adrian Paunescu in revista „Totusi iubirea”, ianuarie 1996, pag.11)„Ion
Ianolide si cativa prieteni ai
 sai i-au venit in ajutor la Targu Ocna pastorului Wurmbrand, foarte rau
 bolnav si el, cedandu-i din putina lor streptomicina”. (N.Steinhardt,
«Primejdia marturisirii», pag.173). Streptomicina apartinea lui Valeriu
Gafencu: „In
 situatii limita, cand omul se agata si de un fir de par ca sa traiasca,
 el, Valeriu, a gasit resurse de a fi generos, cu sacrificiul vietii
sale”. (Marin Naidim, Almanahul „Gazeta de Vest”, 1994). Richard
Wurmbrand fusese activist comunist cu studiile in URSS, renuntase la
vechile convingeri politice si devenise pastor in cultul Crestin dupa
Evanghelie. Deci un evreu, fost activist comunist, apoi pastor al unui
cult neoprotestant, est ajutat si salvat de la moarte de „antisemitii”,
„xenofobii”, „intolerantii” legionari!…Legionarul Traian Popescu, atasat
comercial al Romaniei la Bratislava, ascunde in imobilele Legatiei patru
 familii de evrei, scapandu-i de la deportare, familii care au declarat
aceasta fapta in fata autoritatilor americane care conduceau lagarul
unde ulterior fusese retinut fostul lor ocrotitor. (Flor Strejnicu,
„Miscarea Legionara si evreii”, Ed. Imago, 1996, pag.93)
In Miscarea Legionara au activat si romani de nationalitate evreiasca: Ana
 Maria Marin (sotia lui Vasile Marin, cazut in Spania), Catalin Ropala,
instructor legionar, autorul cartii „Batalionul de la Sarata”, Vasile
Noveanu, medic, comandant legionar, ministru al Statului
National-Legionar, alti doi frati ai doctorului Noveanu, compozitorul
Paul Constantinescu, care, sub influenta educatiei legionare, scrie
Oratoriile in stil bizantin de Craciun si de Pasti, dupa cum ne
marturiseste, precum si multi simpatizanti. Printre acestia scriitorul
si gazetarul Felix Aderca, despre care Mihail Sebastian scrie in
„Jurnal”: „Aderca pe care l-am intalnit aseara la cercul sefard unde
 am vorbit amandoi despre Baltazar, imi spunea ca deplora moartea lui
Codreanu, care a fost un mare om, o aparitie geniala, o forta etica fara
 seaman si a carui moarte de sfant este o pierdere ireparabila”. (pag.
195)
Dupa insirarea sumara a unora din
faptele de crestina purtare fata de semenul sau evreu, se mai poate
vorbi de antisemitismul legionarului? Doar cei de rea credinta o mai pot
 face!
Flor Strejnicu (fragment din volumul “Crestinismul Miscarii Legionare” de Flor
Strejnicu, Ed. Imago, Sibiu, 2000)
Toate aceste fapte ar trebui cunoscute
mai ales de membrii acestui centru pentru monitorizarea si combaterea
antisemitismului, inainte de a categorisi Miscarea Legionara ca
antisemita si doctrina ei ca „ideologie a extremei drepte”.
In final vom aminti de documentele Tribunalului de la Nurnberg privitoare la
Miscarea Legionara.