Simpatici, codlenii astia - daca in mai multe locuri din tzara lumea ar face ca
ei, poate s-ar mai reduce in amploarea despaduririlor ;)

Eu le tin pumnii! Stiti ca si-au facut si cont pe Facebook? ;)

Codruta
---

http://www.mytex.ro/prima-pagina/codlenii-au-inceput-lupta-impotriva-defrisarilor_284320.php

Locuitorii de la poalele Magurii Codlei au organizat ieri un protest împotriva
taierii copacilor dintr-o padure din apropiere, actiunea fiind organizata de
consilierul local Erwin Albu. Aproape 20 de oameni au blocat, în jurul orei
10.30, Strada Brazilor, folosita pentru transportul masei lemnoase. Albu
sustine ca pentru zonele împadurite ce urmeaza a fi defrisate autoritatile
locale au depus cerere de retrocedare, în scopul includerii acestora în
domeniul privat al municipalitatii. "Deocamdata, padurea este administrata de
Directia Silvica din Brasov, iar eu am solicitat informatii referitoare la
taieri, dar pâna acum nu am primit nici un raspuns", a declarat Albu.

Codlenii sustin ca în padure nu se efectueaza taieri "progresive", ce presupun
rarirea padurii, astfel încât sa creasca puietul, ci se taie absolut toti
copacii.

Dupa câteva zeci de minute de la declansarea protestului, au ajuns si
politistii, care le-au cerut cerut oamenilor sa paraseasca zona, pe motiv ca
protestul nu ar fi justificat, din moment ce taierile sunt autorizate. Din
pacate, ieri, în jurul orelor 14.00, programul de lucru al Directiei Silvice
din Brasov se terminase, astfel ca nu am putut obtine un punct de vedere din
partea acestei institutii.

Oamenii povestesc ca dealurile din zona au fost împadurite acum mai bine de 100
de ani, în scopul protejarii localitatii împotriva viiturilor si a alunecarilor
de teren, care au afectat localitatea de-a lungul mai multor sute de ani. De
altfel, cotidianul nostru a sesizat în mai multe rânduri cazuri privind
taierile de padure din jurul orasului. Astfel, în urma cu doi ani, codlenii au
fost alarmati atunci când s-au început taierile pe o parcela de pe Dealul
Maialului, dar atunci conducerea ocolului silvic din localitate a declarat ca
era vorba doar de taieri progresive, nu de taieri "rase".

Probleme si din cauza traficului

Pe de alta parte, codlenii de pe strada Brazilor se tem ca strada, si asa
neasfaltata, va fi distrusa de vehiculele încarcate cu busteni.

"Au trecut deja câteva camioane de 22 de tone si se zguduiau casele din cauza
trepidatiilor. Mai mult, cum drumul nu este asfaltat, din cauza masei
autovehiculelor, exista riscul spargerii conductele de apa, îngropate la 30-40
de centimetri, iar tevile de alimentare cu gaze naturale, aflate la suprafata,
pe marginea drumului, care este destul de îngust, ar putea fi avariate", a
declarat un localnic.

Radu COLTEA

---
In loc sa dati la Stat 2% din impozitul Dvs., de ce nu i-ati redirectiona
pentru salvarea padurilor?
Detalii cont: www.arin.ro