dar este escelent ca prietenul isi pune intrebarea "ce vor face oamenii de
acolo peste 16 ani, cand RMGC pleaca, nu se mai poate face nici minerit,
nici pasunat, nici turism, iar ingrijirea iazului de decantare ramane in
sarcina Statului nostru?

From: ARIN
Sent: Tuesday, December 20, 2011 6:57 PM
Subject: [protest-ro] Re: [romania_eu_list] Rosia Montana

Pai, apropo de "clipul Sandei Lungu refacut": acu' cateva zile stateam de
vorba cu un prieten (care nu era exact "contra" exploatarii, mai degraba
genul "nehotarit") si care imi zicea CE il mai enerveaza clipurile alea (el
insusi a schimbat vreo 5 meserii pana acum, dupa cum a cerut "piatza" si a
fost in stare sa se adapteze) si, in special, acela cu tanarul.

Zicea ca si-l imagineaza peste vreo 10 ani pe tanar, intr-un clip
asemanator, zicand: "na! acum, exploatarea s-a inchis! eu nu sunt in stare
(si nici nu vreau) sa fac altceva iar aici nu se mai poate face nici
pasunat - ca pasunile s-au facut cariere - si nici minerit! Eu CE ma fac
acum? sa-mi dea Statul de mancare sau sa faca o mina undeva, cumva, chiar
daca nu mai este nici un pic de minereu - dar sa dea subventii, chit ca le
da degeaba (cum au tot dat la Petrosani). Ca eu nu vreau sa plec in alta
parte, ca altii, ca sa castig o paine cinstita".

Iar peste inca 10 ani: "acum nu mai are Statul sa-mi dea ajutoare si toti
muntii au fost sapati si n-a mai ramas nimic! In sfarsit, poate m-as hotari
sa fac altceva - dar am deja 45 de ani si la varsta asta nu ma mai angajeaza
nimeni, ca nici nu mai sunt in stare sa invatz nimic! Oameni buni,
ajutati-ma! faceti ceva! dati-mi banii vostri, sa imi iau si eu de mancare,
mie si la cei 5 copii" >:)