Pe la 20,30 am iesit din Matabiau si, surprinzator, nici nu ploua nici
nu era soare cu vant rece, ca in ultimele zile. Reimprospatata (cu
putin aer de Pirinei in piept, putin bere si o placinta basca in
stomac, o gramada de fotografii in aparat si o amintire placuta despre
un orasel simpatic) - ce mi-am zis? "Ia hai sa fac niste pasi, poate
gasesc totusi in Toulouse ceva sa ma faca sa vreau sa revin" (in afara
de faptul ca e o excelenta baza de plecare catre niste loc'shoare de
"jos palaria"). Era o vreme cam ca de aprilie pe la noi, cu niste
licariri de soare in apus pe cladiri...

Zis si facut! O iau, deci, la pas pe Rue Bayard, fotografiind in
nestire dantelaria metalica de la balcoane si cautand ceva stradute
simpatice pe care sa ma ratacesc (mi-a purtat noroc intotdeauna sa ma
ratacesc ;)

Pe cand ma simteam mai bine... aud... claxoane peste claxoane... cam
asa, ca la o nunta de cocalari de pe la noi... >:)

Ce sa fie? ce sa fie? Ma uit... trece un grup de masini... una cu
steaguri... tineri iesiti pe geamuri chiuind samd... Pana sa-mi
potrivesc aparatul pe "video", mai trece un grup... incep sa filmez
dar prind numai "coada"... cad pe ganduri: sa fie de la votare? pai, e
cam departe de miezul noptii... rad in sinea mea: ce oras civilizatzel
si claxoneaza astia ca niste manelisti >:))

Cat radeam, mai trece un grup de masini, una cu... manele!!!
"Aoleeeuuuu!!! zic - au ajuns manelistii si aicea, frateeee....!!!
asta le mai lipsea! poate ajung sa-i vad si prin pesteri, ca... deh...
"omul cavernelor"... >:)  Deci nu era votul, nunta de manelisti
era..."

Cand sa ajung la Jeanne d'Arc, claxoane din toate partile... se
intersectau, treceau masinile in toate sensurile... galagie mare, ce
mai! "Hm! poate o fi fost vreun meci de fotbal?" - imi spun, fara sa
ma gandesc ca in ziua votului nu prea aveau ce sa caute meciuri de
fotbal... ;)

Pana la urma intreb doi pusti care se imbratisau: ce se intampla? "Azi
s-a votat! am castigat!" "Cine am...?" "Hollande, bien sur";)

La 20,30, deci, la ei se stia rezultatul votarii - si o gramada de
lume era in extaz! Am luat-o spre Le Capitole - acolo, o gramada de
lume fericita, multi tineri care stateau pe jos (cu cutii de bere
langa ei), strigate, chiuituri... ma gandesc ca asteptau rezultatul
final... Mie deja imi era din nou foame, asa ca am inceput sa caut
vreo carciumioara, cevaaa.... altceva decat shaormarie si pizzerie, ca
din alea am si acasa - da' de unde sa gasesc! Cam in toate cele mai
simpatice se terminase mancarea (e drept ca, de cand cascam eu gura pe
strazi deja trecuse de 22,00).

Strazile - pline de lume bucuroasa in continuare...

Tot invartindu-ma pe strazi, mi-am dat seama ca la urma-urmelor orasul
nu e atat de "sec" cum mi se paruse zilele trecute - doar ca nu e
"ostentativ-frumos" sau "ostentativ-interesant". E un oras cu multi
muncitori ((doar e "inima AirBus", nuuu...? si cu traditii miniere
prin jur) insa sistematizat astfel incat se fie "confortabil" si
"prietenos cu locuitorii". Bogatia spatiilor verzi, raul care il
traverseaza, transportul in comun SUPER cred ca fac viata placuta
aici, la urma-urmelor... Si tot plimbandu-ma, mi-am amintit si
calitatea dezbaterilor intre cei 2 candidati (din care o parte am
vazut-o la TV - ALTCEVA decat la noi, mai, vere!!!) si mai ales un
articol de pe un site romanesc pe care nu-l zic, al unui "analist",
aparut zilele trecute, in care omu'se dadea de ceasul mortii, ca
francezii vor vota ca nebunii, aruncand Europa iar in criza, dupa ce
pastrasera un bun balans samd...

"Ei, da! - mi-am zis - individul asta (care n-a tinut in viata lui o
sapa sau un tarnacop in mana si nici n-a tremurat ca ii moare vaca de
foame pt. ca pretul hranei ei e mai mare decat cel al laptelui pe care
il da!!!) geme pe aici, de ciuda ca francezu' n-are chef sa se
sacrifice pentru ca sa "salveze Ioropa" (inclusiv salariul inutil al
lui Sulica respectiv) si ca, dupa ce a strans din dinti degeaba, vrea
sa se RAZBUNE!!!

Pentru ca e NORMAL ca vrea sa se razbune!!! ati vazut careva vreun
bancher sau politician care sa fi saracit, dupa ce au mosmondit cu
totii provocand "criza"? Eu una - NU!

Poate ca oamenii ar suporta mai usor "austeritatea", daca n-ar vedea
cum profita chiar cei care o clameaza, de pe urma ei, cu NESIMTIRE!!!

(Iar aici mi-am amintit - pt ca de ceva vreme ma tot gandesc la ea -
de minunata noastra cale ferata Oravita - Anina, una dintre cele mai
complexe si frumoase din Europa, si de proiectantul care, ca sa-si
spele onoarea (la strapungerea celui mai lung tunel a fost o deviere
de 3 m, intr-o vreme in care NU SE INVENTASE DINAMITA!!!) s-a aruncat
in gol de pe cel mai inalt viaduct! AIA inseamna "asumarea
raspunderii", jigodiilor!!!)

Probabil ca Hollande n-o sa faca nici 25% din ce-a promis! dar
francezii au vrut sa se razbune - iar acum se bucura ca au reusit! Si
uite ca mi-am dat seama de ce ziua de azi ((deja luni) e libera la ei
- pai, probabil ii lasa sa isi savureze "victoria" ("on a gagne!!!")
si sa isi revina din mahmureala >:))

N-ar fi rau sa faca treaba asta si la noi, de altfel... ;)

In fine! revenind catre Jean Jeaures ca sa iau metroul, am vazut o
coada iiiiimeeeeensaaaa.... la o cafenea, adica era coada afara, pe
vreo 30 m cel putin.... mi-am zis ca or fi droguri sau or da aceia
vreun spectacol sexy... sau ca isi iau oamenii portia de mici si bere
promisa de Partid... :P

Abia invartindu-ma in jurul statiei, ca sa imi iau macar un sandwich,
o clatita, cevaaa.... si vazand ca totul era inchis, mi-am dat seama:
rasesera lacustele alea bucuroase TOT ce fusese de mancare prin
zona... :(

In fine.... cam asta a fost atmosfera in seara votului.... iar mie
chiar mi-a devenit simpatic Toulouse - nu de la vot, ci mi-a devenit
BRUSC f. simpatic, de la cu TOTUL altceva! Pun pariu ca nici prin gand
n-o sa va treaca de la ce - dar va dau un hint: cand mi-a devenit
simpatic eram in metrou, aproape de Universitatea Mirail ;)

O saptamana frumoasa va urez :)