Assalamu'alaikum wr. wb.

Sanak Harman jo sanak kasadonyo di palanta.
Mudah mudahan awak kasadonyo masih tetap dirahmati Allah swt dan tali
keimanan iko hendaknyo tetap bisa awak jago sampai akhir hayat nanti.

Nampaknyo memang diskusi awak alah sampai jo kesimpulan nan Harman sampaikan
dibawah iko, walau da Ad mengakui nan realistis untuak maso2 kini memang
cuma demokrasi nan bisa ditarimo banyak urang.
Bahkan Iran nan jaleh jaleh pemerintahannyo berdasarkan hukum Islam
sapanuahnyo, tatap indak namuah menggunakan istilah negara kekhalifahan
sebaliknya tetap menyebut negaranya negara demokrasi.

Pada akhirnyo memang awak harus realistis dan kasadonyo memerlukan proses,
kalaulah demokrasi sudah menjadi kesepakatan nasional, mako nan bisa awak
harapkan sebagai rakyat yang beragama islam, iyolah agar kepentingan umat
islam tetap lebih didahulukan oleh siapun beko nan memimpin negara.
Mudah mudahan pemerintah nan bakal awak piliah nanti, jadi pemerintah nan
kuek dan berwibawa, jan pulo sampai terjadi saroman kasus pak AR tempo hari,
indak bisa masuak kasalah satu daerah untuak maagiah ceramah karano daerah
itu basis salah satu ormas  islam nan lain..
Iko benar benar menurunkan wibawa petinggi negara nan alah diberi mandat
resmi oleh seluruh bangsa dan juo manunjuakkan awak urang islam alun juo
mendahulukan ukhuwah islamiyah.

Da Ad juo mengucapkan tarimo kasih banyak ateh diskusi awak nan menarik iko,
walau aa nan menjadi angan2 da Ad agar umat Islam bisa bersatu dibawah satu
kepemimpinan cuma tingga angan2, namun bialah kini cuma jadi angan2 mudah
mudahan dimaso maso nanti angan2 iko bisa jadi kenyataan.

Da Ad juo minta maaf alah su'udzon jo kaduo ormas terbesar di Ina tersebut.
Itu cuma semata mata karano da Ad ingin bana maliek awak bangkit dan salah
satunyo nan tapikia di da Ad iyolah awak mesti bersatu dengan mencari
banyak2 persamaan dan manjauhkan perbedaan diantaro kito.

Akhirul kalam, marilah awak kasadonyo berdoa dan minta ampun ka nan Kuaso,
semoga keterpurukan nagari awak kini bukanlah suatu siksaanNyo tapi cuma
suatu ujian agar awak dimaso maso mendatang bisa labiah kuek.

Mungkin alah cukuik diskusi awak sampai disiko yo Harman, bialah awak mundur
kasuduik dulu, awak agiah pulo sanak nan lain katangah mambaok topik2 nan
lain nan mungkin labiah paguno untuak dibaok katangah.

Tarimo kasih yo Harman, mudah mudahan awak bisa badiskusi jo topik nan lain
dimaso maso mendatang.
Alhamdulillah jaza kallohu khoiron.

wassalam
Adrisman

nb. Marilah awak berdo'a semoga sanak2 awak di Aceh bisa capek mendapat
ketenangan dan bisa kembali beraktivitas saroman awak2 disiko.