--- In [EMAIL PROTECTED], "ramondur" <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
Oi sanak,

1. Kato kuncinya, khusus untuk teritorial Minangkabau, berdayakan
Pengadilan Agama untuk pengadilan umum. Kerahkan hakim-hakim agama
untuk pengadilan umum. Ini perlu putusan tinggi dari Mahkamah Agung
agar tak terjadi tumpang tindih eksekutif dengan yudikatif.

2. Dengan begitu, tak mungkin urang menghukum pezina atas nama Tuhan
dan kelompoknya, melainkan atas nama hukum Allah via hakim-hakim
agama yang bertanggung jawab langsung ke masyarakat dan Allah SWT.
Saya kira kita punya banyak lulusan Sarjana Syariah untuk difungsikan
sebagai (minimal) Hakim Muda di Pengadilan Negeri dan Tinggi, bukan
sekadar mengurusi SK poligami dan kawin cerai doang.

3. Untuk ABS-SBK perlu proses yang sangat panjang yang dinamakan
Revolusi Intelektual. Jangan harap rakyat badarai nan kamamulai
perubahan. Para intelektuallah yang paling logis sebagai agent of
change.

Gusdur St Marajo
urang kareh ciputat
lai lanteh angan?

--- In [EMAIL PROTECTED], "Erwin M." <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

>  Tarimokasi Om Ramondur/Gusdur.
> Timbua pulo tanyo ambo cieklai sbb :
>   ramondur <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
>

> Nan dimukasuik Om Azwar Anas adalah
>
> 1. Penegakan syariah (hukum) memerlukan kesiapan aparat hukum
> termasuk para Hakim yang mengerti tentang al hikmah atau hukum-
hukum
> tertinggi dalam ajaran Quran, bukan hakim-hakim sekarang yang hidup
> di bawah meja.
>

> Batua. Terus kini baa ? Apo awak tuka kasadoalahe dulu hakim tu
sasuai jo kategori nantun ? Atau nan kini sajo kito Up Grade. Baa
follow up nyo ? Kok iyo alah jaleh kurangnyo disinan tantu usaho
salanjuiknyo adolah kaarah penyediaan sarana dan prasaranan nan
dimukasuik. Sajauah ma usaho nan alah dilakukan untuak itu ?

> Nan ambo sesalkan dari Om AA kito tu adolah statemen men nyo nan
mengecekan labiah kurang " Penerapan syariat Islam sebagai langkah
mundur" (kok iyo baliau mangecek mantun, iyo sabana kecewa gadang
awak).

> 2. Di Sumbar Syariah Islam alah tagak tanpa perlu gembar-gembor
(Adat
> Basandi Syarak, Syarak Basandi Kitabullah).
>
> Ambo dan mungkin juo Om Gusdur pun gadang di kampuang. Tantu jaleh
baa bana duduak tagaknyo ABS-SBK nantun yo ndak. Terus terang sanksi
ambo kalau dikatokan syariat Islam tu alah tagak hanyo dengan
mendasarkan diri kapado pituah nantun. Sabab kok iyo sabana tagak,
tantu sarana dan prasarana dari penerapan syariat Islam tu tamasuak
hakim nan di mukasuik jo Om Azwar Anaih tun alah ado sadonyo di
nagari awak. Samantaro nan  kini ado adolah pangadilan ugamo untuak
urusan NTR (nikah talak rujuak) sajo baru. Baa dengan urusan lain ?

--- End forwarded message ---