Fw:

Muhammad Dafiq Saib <[EMAIL PROTECTED]> wrote:  Date: Sat, 12 Aug 2006 19:15:23
-0700 (PDT)
From: Muhammad Dafiq Saib <[EMAIL PROTECTED]>
To: [EMAIL PROTECTED]
Subject: [EMAIL PROTECTED] Parumahan nan data Re: "Fengsui" di Ranah Minang .

Assalaamu'alaikum wa rahmatullaahi wa barakaatuhu

Tangkalo rumah ka ditagak-an, nagari ka didirian, nan
alah di karajoan juo dek inyiak muyang awak sajak
saisuak rasono baguru ka alam takambang sajo. Rumah
gadang indaklah di tagak-an di tapi tabiang, sabab
kalau di sinan tantu ado resiko tabiang runtuah,
jatuah handam karam ka dalam lambah. Indak di kaki
tabiang bukik, sabab nan sarupo itu ado resiko di
hondohno di galodo, dihimpok dek tanah runtuah. Rumah
saisuak biasono di tagak-an di hamparan nan data, tapi
dakek pulo jo ayia, nan ka jadi pincuran tampek mandi.

Tanah alah ado paruntuak-anno masiang-masiang. Nan
data ka parumahan, nan landai jadian sawah, nan munggu
ka pandam pakuburan, nan tabiang tanami aua.

Tapikia-an kah dek inyiak awak ka maa rumah gadang
musti di adok-an? Adokah arah ta tantu untuak madok-an
muko rumah? Jo bukti-bukti nan nampak sulik
mangecek-an sarupo itu.

Walaupun jalan gadang saisuak mungkin alun ado, namun
'jalan nan pasa nan batampuah' nan mahubuangan
kampuang nan ciek jo nan lain alah ado juo. Alah
tasabuik juo dalam patatah patitiah, di labuah nan
golong, di pasa nan rami. Baa posisi labuah ko di
tangah kampuang? Dapek awak mambayangan nan bahaso
rumah tantu ado juo hubuangan langsuang atau indak
langsuang jo labuah nan golong cako tu. Tantu sulik
mambayangan kalau labuah talatak tapisah dari
parumahan dan rumah gadang indak basangkuik pauik jo
labuah ko. Kalau ambo parati-paratian posisi labuah ko
di Ampek Angkek, sajak dari Lasi di kaki gunuang
Marapi, taruih ka bawah sampai ka Lambah ka
Panampuang, nan nampak dari jalan adolah salalu rumah
ko sajajar jo labuah gadang. Dalam arati kato ma adok
ka labuah. Dek rumah di tagak-an urang di kaduo sisi
jalan, mako adok tiok-tiok rumahtu, kacuali maadok ka
labuah, indak mamatuahi aturan lain lai doh. Ado nan
maadok ka arah matoari tabik, ado nan maadok ka arah
matoari ta banam, tapi bisa juo ma adok ka arah lain
salain itu (ka utara atau ka salatan, samo ado nampak
di ambo).

Raso-rasono nan sarupo iko adolah aturan nan
bakaiak-an jo sisi praktis sajo, indak ado unsur
'fengshui' jo paruntuanganno nampakno do.

Wassalamu'alaikum,

Lembang Alam