Sanak Akmal nan baik,

Rasonyo ado nan kurang 'nyambuang' interpretasi sanak thdp tulisan ambo.

Bialah ambo cubo jalehkan seperti berikut:

Panjalehan ambo dimulai jo hurup -b-

On Aug 23, 2012, at 3:22 PM, "AnwarDjambak" <alhaqirwalfa...@yahoo.com> wrote:

> Batua tu sanak Akmal,

Sanak Anwar nan budiman,
Jawaban ambo salanjuiknyo dimulai jo tando ~a~ di satiok awal kalimat.

> Nan ambo kiaskan tadi antaro Babi jo Anjiang ko yo dlm Mazhab Syafei (sbb itu
> nan ambo yakini), dlm hal Haram di makan (dlm keadaan lapang bukan darurat)
>
> Soal ilmu Islam ko berkembang, yo kehendak Allah Swt sendiri nan lah
> mendatangkan Imam Mujtahid dan Mujaddid di setiap Zaman. (Spt 4 imam Mazhab
> tsb),

~a~:

1. Cubo caliak baliak jawaban sanak Anwar ka sanak Yansen nan mambarikan laman
Shalawat Badar. Di bagian akhia, sanak Anwar manulih:

Copy ----

Kalau ambo yo labiah yakin ka ulama di awal zaman ... Bararti nan labiah dakek
ka zaman rasul saw nan labiah baik.

End copy ----

Nah, dek karano sanak Anwar manulih saroman tu, makonyo ambo mampabandingkan
apo kecek para imam mazhab tentang anjing, bukan hanyo mazhab Syafii sajo.
Apolai ado guru Imam Syafii nan juo ulama gadang (Imam Malik) nan iduiknyo
"labiah dakek" ka zaman rasul. Jadi nan ambo pakai adalah logika sanak Anwar
sendiri.

Kalau sanak  Anwar hanyo mancaliak pendapat mazhab Syafii (soal kenajisan
anjing), tentu indak baa. Tapi  itu masuak kategori Argumentum Ad Populum,
argumentasi nan badasakan dek banyaknya urang nan bapandapek demikian (penganut
mazhab Syafii di Indonesia).

Baa saandainyo Sanak Anwar di masyarakat nan bamazhab Maliki? Lahia dan gadang
di komunitas mantun. Apakah sanak Anwar akan serta merta berpendapat Imam Malik
yang benar dan justru Imam Syafii nan indak sasuai?

-b- (penjelasan ambo)

Ambo mampabandiangkan masalah Hukum  Qiyas, tentang ayat yg menceritakan
Haramnya Babi di MAKAN (bukan masalah najisnya), di Qiyaskan dgn HARAMNYA
Anjing di MAKAN.

Tujuan ambo:

Mangatangahkan masalah Qiyas ko utk Qiyasan pulo antaro

-Kedatangan (Hijrah Rasul Saw) ke Madinah nan di "Sambuik" dek para Sahabat,
dengan

-Kedatangan (Kelahiran) Rasul Saw ke Dunia ini, apakah tidak selayaknya kita
"Sambut" (Merayakan Sambutan Maulidurrasul) juga, yg sekaligus sbg napak tilas
kita dlm menghayati sejarah kehidupan Junjungan yg kita Cintai ini,
sebagaimana (Qiyasan juga), Rukun Haji yg kita buat, yg merupakan 'napak tilas'
juga atas kehidupan Nabi2 sebelumnya (Nabi Adam as, Nabi Ibrahim as, dan Nabi
Ismail as).

Tentang 'logika' yg saya pakai thdp link sanak Yansen tsbt, adalah berkenaan
lagu 'Tola'al badru 'alaina....dst' (bukan Solawat Badar) yg oleh ulama muta
akhirin (spt: Al Bani) dikatakan tidak ada hadis sahihnya,

sedangkan Imam Hadist Al Baihaqi ada meriwayatkannya begitu juga Imam Al
Ghazali , krn utk muamalah/amalan yg mubah boleh bersandarkan pd hadis yg
lemah/hasan. Krn utk fadhoilul 'amal saja.

Jadi tidak timbul tentang perbandingan antara Imam Syafei vs Imam Maliki (dan
mereka ini sebenarnya adalah di 'zaman' yg sama, sangat berbeda dgn Al-Bani cs
vs Al-Baihaqi dan Al Ghazali, zaman yg berbeda)

> Skrg kan kita bukan Mujtahid apalagi Mujaddid Islam, sdgkan org yg berhak
> menetapkan hukum adalah kaliber mrk, kalau kita kan sekedar meng'adu
> domba'kan pendapat2  org lain saja sebenarnya.

~a~:

Kalau bagi ambo indak ado niat 'mengadu domba' pendapat orang lain, apalagi
para imam mazhab rahimakumullah. Justru kasus "anjing" iko manunjukkan para
imam tetap berpikir serius, dengan dalil masing-masing nan sadonyo basanda ka
Qur'an dan Hadits. Bahwa ado pandapek lain di lua pandapek mazhab nan awak
ikuti salamo ko nan babedo secara diametral.

-b- (Penjelasan)

Nampak bana kesalahan interpretasi sanak thdp gaya bahasa ambo tentang 'adu
domba' ko.

Mukasuik ambo tentang kata2 'adu domba' ko adolah, suasana awak badiskusi
palanta (atau dimana saja, khususnya di dunia Maya) kini ko kan awak sabananyo
dlm berargumentasi, menonjolkan 'pandangan' urang lain (ulama) thdp suatu
masalah,

 contohnyo spt. Masalah Sambutan HUT dan Maulidurrasul, dek lah ado  ulama nan
manyabuik '-ndak' ado sambutan sarupo iko di zaman Rasul Saw kini, sdgkan nan
kito baraja saisuak (dari ketek, ambo khususnyo), lah jaleh dlm pelajaran Agamo
Islam tentang sejarah hiduik Nabi Saw awak ko yg al:

-baliauko lahia pd tgl 12 Rabiulawal di Tahun Gajah (571 M) di Makkah

Babeda  jo sanak Ridha nan manyampaikan bhw sanyo tgl kelahiran Rasul saw itu
dragui kebenarannyo, (hasil dari 'mambaco' pandapek urg pulo)

Jadi hampia kasadonyo awak badiskusi ko hasil dari ma 'adu' pandapek urg lain
(lengkap dgn link nyo bagai). Bukan 'murni' dari keyakinan nan di dapek dari
baraja sajak ketek.

(Sbb ambo raso, kito sadonyo lah baraja/tau bhw Rasul Saw, lahia tgl 12
Rabiulawal tun sajak dari ketek lai)

Jadi kata 'adu domba' nan ambo pakai itu adalah dlm konteks seperti  diatas
(mungkin gaya bahasa sastra 'Hiperbola' atau 'sarkasme', takana tiko baraja B.
Indonesia sisuak), jadi bukan utk konotasi negatif (thinking).

> Apalagi di akhir zamanko lah ado 73 firqah, la bamacam-macam, jo keyakinan
> sorang2.

~a~:

Nah, justru iko poin utamonyo. Dek karano ado 73 firqah, maka sacaro
probabilitas matematis, kamungkinan awak barado di "firqah nan bana" itu hanya
1/73 (0.013 %) dan kamungkinan awak berada di "firqah nan salah" itu jauah
labiah gadang 72/73 (0.98 %).

Bukankah dek karano itu awak harus labiah randah hati mancaliak dan mandanga aa
kecek pihak lain (sasamo Muslim).

Sabab di siko ado tricky question: alhamdulillah jika awak barado di "satu
golongan nan bana" (dari 73 firqah) nan ado. Tapi, baa jiko awak barado dalam
salah satu dari 72 firqah lainnnyo nan indak bana?

-b- (penjelasan)

Justru dgn ambo manyabuik bhwsanyo lah ado 73 firqah di akhia zaman ko
sabananyo ambo lah  mangakui (dgn randah hati) tentang lah banyaknyo
'pandangan2' urg lain tentang masalah agama ko, (nan ado bukan sajo nan ambo
yakini),  jadi sekali lagi indak paralu sanak ber 'negatif thinking' bhw ambo
indak ba'randah hati' mandanga dan mancaliak pandangan pihak lain.

Persentase Kwantitasnyo memang seperti itu, tapi dari segi Kwalitas kito harus
Yakin 100 %, dengan Keimanan kito masiang2, khususnyo nan takaik jo masalah
Ilmu Tauhid, krn indak buliah ragu2 atau syak atau waham.
'Putuih Ma'rifat' nyo kecek urg saisuak.

> Jadinyo yo "Lakum dinukum waliyadiin" sajolah lai...

~a~:

Ambo alun panah mandanga ayat di ateh digunakan untuak pembicaraan sasamo
muslim, urang nan alah mangucapkan dua kalimat syahadat, apa pun mazhab yang
diikuti.

Azbabun nuzul dari ayat ke-6 Surat Al Kafirun (109) itu menurut Ibnu Abbas
adalah bagian dari strategi urang kafir Makkah agar Rasul menghentikan dakwah.
Mereka menawarkan Rasul harta apa pun yang Rasul inginkan dan bisa membuat
Rasul menjadi orang terkaya di Mekkah. Mereka menawarkan wanita mana pun yang
rasul inginkan, asal Rasul menghentikan menghina tuhan-tuhan mereka (HR
Thabrani dan Ibnu Abi Hatim). Karena kondisi itulah maka turun ayat 1-6 Surat
Al Kafirun (perhatikan judul surat yang sangat tegas).

Jadi sanak Anwar, dengan Asbabun Nuzul sepenting itu, tapi sanak Anwar gunakan
dalam majelis diskusi (virtual) sesama muslim (meski sanak menggunakan
apostrof/tanda kutip dalam ayat itu) rasonyo indak pado tampeknyo.

Maaf kalau ambo harus menyampaikan iko dek karano sebagai sasamo muslim awak
takabek jo kewajiban "tawasau bil haq" agar indak manjadi orang-orang yang rugi.

-b- (Penjelasan)

Kan awak badiskusi mah, jadi sanak tantu hrs dgn 'randah' hati pulo mancaliak
pandapek ambo (walau bukan maikuik mainstream caro bapikia sanak Akmal).

Cubo sanak kaikkan dengan 73 firqah tadi, sbb kito lah di akhia zaman, sdg kan
Rasul Saw menggunakan ayat itu di awal zaman dimana ummat Islam masih hanya  1
firqah sajo, jadi rasonyo sah2 sajo ambo manggunokan ayat nan diatas  itu,

sbb urg lain bisa sajo manggunokan kata Kafir atau Sasek (dolalah) atau 'bukan
syiar (ajaran) Islam',  thdp urg nan babeda pandangan jo inyo, tapi ambo cukuik
manggunokan ayat di atas sajo sbb labiah 'netral' dan tidak memvonis sesiapa.

> Cubolah bayangkan (indak tabayang dek ambo), kalaulah pendakwah Islam nan
> datang ka Nusantara dulu adolah urg nan suko mambid'ahkan/manyalahkan amalan
> urg setempat, baakolah.

~a~:

Baa lo sanak Anwar maloncek ka kasimpulan RED HERRING seperti iko?

Bukankah sanak Anwar alah mancaliak (dari tema kenajisan anjing), bahwa
"arsitektur pemikiran" Mazhab Maliki jauh lebih "liberal" (karena menyatakan
seluruh tubuh anjing tidak najis) dibandingkan Mazhab Syafii yang lebih
"konservatif" (seluruh tubuh anjing adalah najis).

Dek karano pertanyaan sanak Anwar hipotesis ("cubolah bayangkan ..."), maka
jawaban hipotesisnya adalah: cubo bayangkan saandainyo para pendakwah Islam
Mazhab Maliki nan dulu datang ke Nusantara? Kalau untuk soal anjing saja mereka
bisa terlihat "liberal", apatah lagi untuk soal-soal lain yang, dugaan ambo,
sanak Anwar arahkan ka soal-soal sinkretisme dengan budaya lokal, bukan?

-b- (penjelasan)

Maksud tulisan ambo tu adolah thdp urg2 nan suko mem'vonis' amalan urg lain nan
babeda jo inyo, sdgkan pendakwah nan dtg ka Nusantara bersikap persuasif dan
damai . Jadi interpretasi sanak indak nyambuang (ambo raso/atau memang paralu
penjelasan).

> Makonyo ancak awak kaji sejarah ulama/pendakwah2 Islam ke Nusantara, baa bana
> kefahaman/aliran ilmu dan amalan mereka (yg mayoritasnya bermazhab Syafei dan
> bertarikat sufi) dan dgn segala pernak-pernik amalan yg oleh org kemudian
> dibilang bid'ah dan dolalah lo lah akhianyo. (Na'uzubillah)

~a~:

Fakta sejarah: ado ampek Imam Mazhab yang dihormati di seluruh dunia Islam. Jan
sampai awak jadi taqlid, dan maanggap hanyo satu Mazhab sajo nan mutlak bana.

-b- (penjelasan)

Nan ambo sabuik kan Nusantara,
dan memang terbukti bhw di Nusantara mayoritasnyo ummat Islam bermazhab Imam
Syafei. Dan iko bukan suatu 'Kebetulan' krn dlm duniako kan indak ado nan
'kebetulan' do. Krn semuanya atas se 'Izin dan skenario'  nan di 'Ateh'

Soal taqlid, dlm fiqih sah2 sajo, krn awak alun se kaliber Imam Mujtahid lai
dan bukan Mujtahid pulo,

dan dlm ber 'amal' selayaknyo kito kan hrs yakin bhw satiok nan awak lakukan
itu adolah BANA.

Kecuali dlm ilmu Tauhid, yo harus 'Putuih Ma'rifat' indak buliah taqlid 'Buto'
sajo, kecuali utk org2 yg memang lemah akalnyo.

Jadi itulah penjelasan ambo sanak Akmal, moga sanak bisa dgn randah Hati
mandanga dan mancaliaknyo pulo.
Dan cubo memahaminyo, dan sadonyo ambo lakukan dgn misi yg samo yakni wa Tawa
saubil haq, cuma kadang dengan Gaya Bahasa yg berbeda, apolai ambo lah lamo
maninggakan 'dunia penulisan' ko, baitu juo dengan teori ilmu penulisan yg
baku,

dan sekali lagi maaf banyak2 sbb indak ado niat nan buruak do rasonyo salamo
awak badiskusi ko,

cuma kadang mungkin salah paham sajo dlm menginterpretasikannyo.

Lah tapanjanglo sangenek,

Wassalam,

Alhaqirwalfaqir-AnwarDjambak44-, kamanakan Dt. Rajo Malano (Maulana)
Pyk-Mudiak,,KL,
 "Maminteh Sabalun Hanyuik!"
Sent from BlackBerry® smartphone powered by U Mobile