Mungkin karano ambo acok pulang kampuang, kadang tiok minggu, jadi agak
badarak-darak di talingo soal alek ka alek nangko. Pitih ado 2,5 juta, sewa
orgen tunggal, buek posko pemuda nan ndak salasai-salasai, diparalek-an pulo.
Lah baitu tingkah kurenah kini nangko. Soal orgen tunggal ko sajo alah banyak
diskusi jo kicau, tapi buruang sajo nan mandanga.

Ambo pulang kampuang ndak mancari jabatan doh. Kalau jabatan, lai banyak nan
maagiah. Jo kepeang bagai. Untuang lai pandai manahan-nahan diri. Bak kecek
urang tuo-tuo, batangga naiak, bajanjang turun. Kok nandak capek, lain nan
minta langsuang naiak lift. Takuik jatuah ambo, karano panggamang bana.

Alun ado pangana ka maju lai. Banyak nan tuo-tuo nan ka maju. Ndak taituang. Ka
maju ka DPR sajo, antri. Alah bergerak pulo jo oto gadang-gadang, baliho,
kalender. Di Golkar sajo nan ka maju di Sumbar Duo ado Azwir Dainy Tara
(periode katigo), Nudirman Munir (periode kaduo), Djasri Marin (maulang kaduo),
John Kennedy Azis (maulang kaduo), alun Muslim Kasim (ka mancubo), Aristo
Munandar (ka mancubo).

Susah ka manyabuik. Kalau ambo nan alah tuo ko -- 40 tahun kini -- maraso alah
tabik ka Barat matoari tu. Tapi nan labiah tuo, sumangaiknyo iyo sabana coga.
Mamak Ambo Refrizal sajo ka maju pulo baliak dari PKS (periode katigo).

Mungkin tugeh nan mudo-mudo memang pai ka rantau. "Ka rantau bujang dahulu, di
ranah indak pernah paguno". Alah baubah pulo petitih lamo tu kini, Mak. Hehehe

Indra J Piliang, The Indonesian Institute, Jln Wahid Hasyim No. 194, Jakarta
Pusat. Twitter: @IndraJPiliang