Let's do the math, Nyit Sungut:

1. Angku Ramajit ko "konon" masih bakatojeh "3-4 kali semalam". Tapi di artikel
Time, inyo bilang ritme hiduiknyo bangun pukua 5 pagi, pai ka sawah/ladang,
lalok siang 1-2 jam, dan lalok malam paling lambek pukua 8 malam. Jadi "malam"
baginyo hanyo sampai pukua 8. Dengan anak partamanyo nab lahia 2 tahun lalu
(berarti masih balita), mungkinkah? Blackhole #1

2. Time.com, mengutip ABC News, mengatakan tidak bisa mengonfirmasi umur
Ramajit. Info umur dari Times of India.
Blackhole #2.

3. Time.com, mengutip Mirror, menjelaskan pernikahan Ramajit-Shakuntala alah
bajalan 22 tahun. Tapi kalau anak patamonya lahia 2010, bararti salama 20 tahun
Shakuntala belum pernah melahirkan. Bukankah manuruik ilmu kedokteran,
malahiakan anak patamo bagi padusi di ateh umua 40 baresiko tinggi bagi padusi?
Apolai di ateh 50 tahun.
Blackhole #3

4. Kalau anak partamo Ramajit ko lahia dua tahun silam (berarti umuanyo 94
tahun, dek karano nan lahia awal Oktober adalah anak kaduo), maka iko iyo rekor
dunia.

Perjanjian Lamo mencatat umua Ibrahim 86 tahun saat istrinyo Hajar (Hagar)
malahiakan Ismail, dan Ibrahim barumua ampia 100 tahun saat istrinyo Sarah
malahiakan Ishak.

Jiko faktor no. 3 jo 4 digabung, mestinyo iko jadi Laporan Utama Time (printed
edition, bukan Time.com) atau naskah panjang di National Geographic. Bayangkan:
rekor Nabi Ibrahim nan dikalahkan Ramajit ko.
Blackhole #4

5. Jadi meski masuak Time.com, indak ado bukti verifikasi yg dilakukan wartawan
Time, kecuali sadonyo mangutip dari Times of India dan Mirror.

6. Aa bantuak verifikasi nan paling mudah? Time mangirim korespondennyo di
India untuk mancaliak kondisi Ramajit, dan dengan mata sang koresponden sendiri
melihat bahwa inyo masih mampu er*ks* (jiko ado saksi seorang dokter
independen, akan lebih valid). Tapi dek ndak ado verifikasi (cek & ricek) ko,
maka kategori berita ko masih "subhat" :)

7. Last but not least, hoax iko banyak macannyo. Bbrp tahun lalu di Indonesia
ado sabuah media menyiarkan wawancara dengan istri seorang 'teroris' yang
ditembak mati. Konon, media iko lah satu-satunya nan sukses sahinggo banyak
dikutip media lain, tamasuak media internasional. Belakangan terungkap, istri
almarhum sabanyo indak mungkin diwawancara karena ado panyakik serius nan
mambueknyo sulik mangacek bahkan untuak kata-kata mudah. Jadi baa caronyo si
wartawan tu bisa melakukan "wawancara" dan liwaik talipon pulo?

Salam,

ANB
Cibubur

Powered by Telkomsel BlackBerry®