Mancaliak subject postiang ko takana lo ciek untuak pabandiangan. Ibu Soekarno
dari Bali kan? Ayahnyo nan mungkin dari Jawa. Sadangkan Hatta, memang lahia di
Bukittinggi (jaleh masih ado rumahnyo ambo lah masuak mancaliak-caliak ka
sinan). Ayah baliau dari Batuhampa, Payokumbuah, tapi Ibunda baliau kabanyo
dari Tegal. Apokoh manuruik struktur kekeluargaan Minangkabau Pak Hatta memang
Urang Minang?

Cuma nan jaleh Proklamator ko samo-samo Urang Indonesia nan maateh-namokan
Bangso Indonesia.

Tasalek lo pancaliak-an dalam postiang namo-namo jalan nan diangek-angekkan
dalam postiang di Lapau baru-baru ko. Jalan nan dihadok-an Rumah Kelahiran Pak
Hatta di Bukittinggi tu, bukan lo banamo "Jalan Hatta" sajo doh, tapi "Jalan
Soekarno-Hatta"...

Kok iyo manuruik Angku Akmal, Hatta "mamiliah pacah kongsi dari Soekarno", baa
mangko baliau katu iduik mampabiakan sajo tanpa komentar, indak mamacah namo
kongsi "Jalan Soekarno-Hatta" dihantak-an janjang rumah kelahiran baliau tu
bana? Ka Angku Suryadi di Leiden nan mancumbokkan komentar buku Djamaluoeddin
Tamin tabik lo tanyo MakNgah; apolah gerangan ka komentar dari alm.
Djamaloeddin Tamin kok baliau masih hidoeik?

Salam,
-- MakNgah
Sjamsir Sjarif