Alhamdulillah, alah cukuik banyak masukan dari para panulih Ranah (Mak
MM***, kanda Reflus, uni Evy, Mak Asmun, dan dinda Noveri) tentang usulan
ambo agar Mak Darwin Bahar bisa ikuik bagabung dalam tim Ranah (dek karano
ado "kursi kosong" dan kapasitas Mak DB sebagai penulis, dari apo nan ambo
baco salamo ko di Palanta, juo alah "di ateh rato-rato" untuk ukuran milis).

Tapi pandapek Mak MM***  tapek bana juo, tarutamo manyangkuik tenggat
penulisan, yang mungkin bisa menyulitkan Mak Darwin Bahar.

Dek karano itu ambo cubo ambil jalan tangah sarupo iko, sekiranya Mak
Darwin masih berminat untuk berpartisipasi dalam "Ranah":

1. Judul dan logline cerpen dari Mak DB (lebih singkat dari sinopsis,
cukuik 3-4 kalimek) diserahkan ke ambo pada akhia pakan ko (tenggat Ahad,
17/3), via email: akmal.n.bas...@gmail.com.

2. Cerpen Draf 1 Mak Darwin disetorkan paling lambat Sabtu, 23/3 (syarat
teknis: maks. 15.000 karakter (with spaces) atau 8 hal. A 4, 1.5 spasi,
font Times New Roman 12).

Dek karano insya Allah pado hari Ahad 24/3 akan ado kopi darat para panulih
"Ranah" di Cibubur (kemungkinan besar di Family Park, Citra Gran Cibubur,
pindah lokasi dulu dari tampek biaso di Bika Si Mariana, tapi kaduonya
badake 'an sakita 5-10 minik).

Jika jadwal Mak Darwin Bahar "comply" dengan jadwal di duo poin di ateh,
ambo kiro masih bisa bergabung dalam "Ranah".

(Kebetulan hari Senin, 18/3, rencananya ambo akan batamu jo pihak Gramedia
pulo untuk finalisasi penerbitan novel sejarah ambo barikuiknyo tentang
DI/TII Aceh nan bajudua "Napoleon dari Tanah Rencong", nan insya Allah akan
mulai proses percetakan tanggal 18/3 tu dan terbit mid-April. Jadi kalau
logline Mak Darwin bisa masuk tanggal 17/3, masih bisa ambo diskusikan jo
pihak Gramedia tentang pergeseran formasi penulis ko).

Baa kok caro itu Mak MM*** n.a.h.?

Tujuan ambo adolah agar hasil akhir Antologi "Ranah" seoptimal mungkin,
dengan rentang latar belakang penulis yang bervariasi. Dan kito tahu bahwa
kualitas tulisan Mak DB salomo ko, tamasuak nan boneh di Palanta ko.
(untuak antologi Ranah, jiko jadi bagabung, karya Mak DB sarupo karya Mak
MM*** dan para penulis "kelas berat" RN lainnya seperti Mak Sutan Lembang,
akan/sedang ditangani oleh Damhuri Muhammad, sastrawan kita nan bbrp tahun
terakhir ko jadi Ketua Dewan Juri Khatulistiwa Literary Award/KLA).

Untuak namo-namo lain nan Mak MM*** sabuik, tarutamo Bundo Nismah dan
Nirina (bin) Zubir (Amin), memang tamasuak nan dapek 'treatment khusus'
('wild card') dari ambo berdasarkan latar belakang pertimbangan yang
berbeda-beda.

Kalau untuk Bundo Nismah, dek karano awak basamo alah tahu pulo kondisi
Bundo sajak proyek ko diinisiasi bahwa Bundo kurang sihaik, tapi tatap
sumangek mangirimkan logline, dan juo kontribusi Bundo nan tinggi bana
terhadap RN, maka Bundo ambo agiah "dispensasi" buliah indak menyerahkan
Draf 1 pada 31 Januari lalu.

Bahkan ambo alah minta Reni jo Uni Evy untuak koordinasi dengan Bundo, baa
cara terbaik agar cerpen Bundo tu tetap bisa jadi dalam kualitas terbaik.
(Nanti ambo langsung nan akan menyunting untuk karya Bundo).

Sementara untuk Nirina Zubir, dan beberapa cerpenis "undangan" ambo seperti
Fadli Zon (anggota redaksi majalah sastra Horison), Linda Djalil (penulis
produktif eks Tempo/Gatra), Arya Gunawan Usis (Country Director UNESCO
Teheran, eks wartawan Kompas/BBC), Nina Mussolini-Hansson (penulis, tinggal
di Swedia, eks wartawati Warta Ekonomi) atau Hartati Nurwijaya (penulis,
tinggal di Yunani, cucu pujangga Nur Sutan Iskandar) adolah untuk mambuek
"bobot keterdengaran" antologi ko lebih tinggi lagi, selain sebagai
penyeimbang dari beberapa penulis (pemula) yang asli anggota RN. O iya,
ciek lai, cawalkot IJP nan Iko Jaleh Piaman :)

Ambo picayo, bahwa selain kekuatan logline cerita yang sudah diserahkan
para penulis sebelumnya, faktor nama-nama "undangan" di atas sangat
berpengaruh bagi Gramedia saat hanya dalam waktu sekitar seminggu (awal Des
lalu) memutuskan untuk menerbitkan "Ranah" dalam dua bahasa (Indonesia dan
Inggris).

Jadi, manuruik ambo kini, keputusan "to be or not to be" tingga di tangan
Mak Darwin Bahar, dengan berpatokan pada tenggat duo poin di ateh.

Sebab dalam konteks menulis (kreatif) yang merupakan "jalan nan jarang
dilalui urang" (road less traveled) menurut Robert Frost, ambo ingin
antologi Ranah merupakan sebuah selebrasi keriaan dari jiwa-jiwa yang riang
dalam menulis, menikmati proses (terutama "constructive critisism" yang
mungkin padeh dari para editor. Para penulis yang sudah menerima feed back
dari ambo dan Damhuri, tentu sangat paham soal ko), dengan tetap
bersandarkan pada disiplin manajemen waktu.

Wassalam,

ANB

Pada 15 Maret 2013 10.14, Muchwardi Muchtar <muchwa...@rantaunet.org>menulis:

> Mukasuik Kamnd ANB mulia dan (ambo mangarati) dibaliak tu tasimpan itikaik
> nan tulus dari surang 'mentor" untuak babuek "indak maagiah ikan bake
> tukang panciang".
>
> Namun, karano dalam dunia tulih manulih (mulai dari writer, reporter,
> editor, korektor, ...... sampai ka distributor) balaku "hukum dead line",
> ambo raso mamasuakkan panulih baru ---nan alun jaleh kapastian bilo
> naskahnyo bisa ditarimo--- bisa-bsa marusak acara. Apo lai tenggat waktu
> --nan panah dipalewakan Mak Kusia RANAH-- alah talalui. Bahkan, ambo danga
> [...]

  2. E-mail attachment, tawarkan & kirim melalui jalur pribadi;
http://rantaunet.wordpress.com/2011/01/01/tata-tertib-adat-salingka-palanta-rntaunet/