Aww. Kkd. IM di sawangan.
aaa) Alhamdulillah wa Syukurillah bahwasanyo banyak data, informasi,
dokumentasi  dan lainnyo nan dapeik menjadikan suatu tulisan / brosur / catatan
sejarah dan atau apopun namonyo. Tapi nan jaleih apo nan IM punyo tarutama
takaiek jo "masalah" ideologi nan batantangan jo ideologi "Negara" memang
paralu dibuek catatan-catatan tersendiri tantunyo oleh para "penulis" sejarawan
pulo sehingga suatu "lintasan sejarah" indak manjadi "produk/jasa" dagangan dan
manjadi "alat fitnah" indak sajo dimaso kiniko akan tetapi dimaso "datang"
katiko anak cucu mambaco ataupun mandapaeikkan catatan2 seperti nan IM punyo.
bbb) Insya Allah, ambo sebagai "pelaku sejarah" juo dimaso "Ketek2" (4-5 tahun
tarutamo di Clash II) tabawo rendong dek ranggaek masuk hutan kalua hutan pulo.
Sabuiklah suatu katiko dikawasan hutan Payokumbuah rombongan ranggaek
mandapeikkan "kejutan" dari tentara Ulando, nan ambo masih duduk tamanung
diateh tabek maninggakan sesuatu 'tapaso" dielo rang gaek malarikan diri
pontang panting ke rimbo gadang dakeik persembunyian kami tsb.
ccc) Manyambuik keinginan IM untuk membukukan ataupun manuliskan catatan
"ketek" sepenggal pengalaman satantangan pokok email diateih sarancaknyo
ditampuang dek Rang Dapue dan dikomunikasikan dengan anggota milis nan berminat
dan nan mempunyai "kapasitas" dst.nya sebagaimano "kusie bendie ranah"
misalnyo. Ataupun dikoordinasikan POKJA untuk hal diateih, karano ambo pribadi
adolah tamasuek "Pelaku sejarah" nan masih mempunyai pulo satantangan hal
dimakasuik baik sebagaimana nan alah ditulis rang gaek dalam buku sejarah
Minangkabau periode 1945-1950, ataupun periode-periode sebelumnya dan periode
pemberontak G30S/PKI nan walaupun ado sekenek catatan jo foto2 dapeik menjadi
suatu "Pelajaran" bagi generasi demi generasi mendatang, siapa tahu?
ddd) Sepengetahuan ambo, ado Prof. ZN nan pakar komunikasi, ado Datuk Soda nan
drg., ataupun ado Ddn. ANB nan memang ahlinyo, ataupun lainnyo nan baminek
menerbitkannyo. Semoga ado manfaatnnyo pulo.
Wassalam,
Haasma Depok.