From: Andiko <andi.ko...@gmail.com>
Sender: rantaunet@googlegroups.com
Date: Thu, 9 May 2013 20:43:36
To: <rantaunet@googlegroups.com>
Subject: Re: [R@ntau-Net] Pasar Ternak

Pak Akmal jo sanak palanta

Beberapa tahun lalu ambo pernah membantu kasus sebuah nagari di 50 kota.
Salah satu jorong di nagari itu adolah pataranak tangguh. Karena tanah
terbatas dan sebagian besar dipakai dek pihak lain karena kecelakaan
sejarah pinjam pakai ulayat di maso Bulando dulu, mako rakyaik sabana
tagantuang jo satumpak tanah sajo. Tapi untuanglah mereka ahli dalam
penggemukan taranak. Mereka survive menggunakan tanah itu dalam siklus
rumpuik untuak penggemukan sapi. Salamo kasus itu ambo bakawan jo sorang
toke taranak disinan, sahinggo saketek-saketek dapek info baa bana teknik
manggaleh barosok ko. Satu kenangan lain, ukatu tokoh2 nagari ko di
kriminalisasi dan masuak pinjaro, di dalam pinjaro mereka ko jadi semacam
pahlawan kecil nan di elu-elukan dek saisi kandang situmbin itu. Salah
sorang napi nan pandai manggambar, kemudian melukis sketsa baa peristiwa
tokoh iko di tangkok dek aparat. Yo sabana heroik lukisan itu. Salah satu
tuduhan ka tokoh-tokoh pejuang ko adolah mambao sinjato tajam tampa izin,
seperti biasalah di kasus-kasus rakyaik lawan penguasa. Lucu sabana lucu,
jadi dunsanak ko mangecek se di pengadilan, ambo ko toke taranak dan urang
kampuang, nan ambo baok adolah pisau dapua cap garpu atau pisau kampagi nan
gunonyo untuak mamutuih tali taranak, atau sakali-sakali kalau hari hujan,
untuak pa ambiak daun pisang untuak bataduah.

Lain pulo nasip kawan ambo di solok nan artamo mengembangkan penggemukan
sapi intensif setelah tamaik dari IPB. Baliau partamo ma ajak urang
nagarinyo mananam rumpuik, hebohlah urang di nagari mangatokan kamanakan si
anu alah gilo, kok rumpuik ditanam....

Baitu sekelumit hubungan silaturrahmi nan berputar disekeliling peternak.

Salam

andiko

Dari tapian ombak nan badabua selat Malaka