Sato loo manukuak snek..
Manuruik ambo, samangaik sabalun parang tu manandokan urang
awak/minang punyo harago diri yang tinggi, berani memperjuangkan
sesuatu yang dianggapnya benar.. Rasonyo iko merupakan sikap ksatria
yang paliang hakiki,.. ksatria itu indak identik jo masuak tentara,
tapi berani memperjuangkan kebenaran dan keadilan.. Apolah aratinyo
masuak tentara kalo hanyo digunokan untuak menindas perjuangan rakyat
menuntut haknyo. Apolah artinyo masuak tentara kalo hanyo  mengabdi
pada kekuasan yang korup dan diktator, bantuak yang kiniko kito liek
dilakukan tentara di mesir yang dengan darah dingin mambantai
rakyatnyo sendiri.. Kejadian di mesir kiniko manuruik pandangan ambo
buliah kito analogikan dengan perjuangan PRRI/ Masyumi tahun 60-an..

Tesis/pandangan yang mangatokan urang Minang indak antusias masuak
tentara karano kurang jiwa ksatria, panakuik dan hanyo gadang sorak
rasonya indak batua samo sakali..Urang awak/minang kurang antusias
masuak tentara karano memang kharakternyo yang egaliter, intelek,
pragmatis, bebas dan proud (kadang kelihatan sombong) memang kurang
cocok jadi tentara yang monolitik dengan system komando top down,
tanpa ada kesempatan untuak membantah dan berkreasi sendiri sesuai
hati nuraninyo.....

Ambo lahia pas PRRI salasai tahun 1962... Alhamdulilah sampai kini lai
indak maraso jadi pecundang dan tetap bangga dengan urang gaek yang
sato PRRI walaupun akibatnyo kaluarga jadi tacarai barai.. Dan dari
pengamatan ka kawan kawan sa-angkatan rasonyo indak ado loo nampak
dari mereka ko mentalitas pecundang (loser mentality) masih lai juo
tagak kapalo kami kami dimaa-pun barado,.. ..

Dan kalau ado urang Minang yang indak suko baminang minang rasonyo
bukan karano efek PRRI, tapi memang alah pilihannyo bantuak itu.. ado
indak ado PRRI inyo akan bantuak itu juo, indak bangga ka akarnyo..
atau inyo punyo tujuan, strategy  dan mungkin rahasio yang dijagonyo..

Wass,
Sfd, KL