Sanak Sapalanta RN n a h

Ass WW

Alah ado caro mambaco Al Quran dengan irama Langgam Jawa. Ado pulo nan
manggunokan irama seriosa. Ado pulo nan Azan diringi  musik dari  gitar
electric  Kasadonyo barangkali bisa dianggap sebagai kreasi baru. Suatu
kreasi baru (kalau dibolehkan)  tantu maransang pulo urang urang nan
kreatif untuk mambuek atau menciptakan kreasi nan lain dengan harapan
kreasinyo akan labiah tenar atau labiah laku. Awak dari Minang nan kayo
pulo jo irama atau langgam langgam tradisional tantu ado pulo nan ingin
berkreasi. Misalnyo ado nan berinisiatif untuak mengiringi pembacaan  Al
Quran dengan Saluang, Saluang di Minang bisa mengiringi carito apapun.
Bisa juo mengiringi pembacaan Al Quran dengan pupuik sarunai. Mungkin
labiah sahdu tadanga . Baa lo kalau urang Batak (muslim)  baco  Al Quran
diiringi dengan gondang batak Mungkin Asyik  juga bagi talingo mereka. Lalu
kalau kasado suku bangso atau masing masing negara mambaco al Quran
manggunokan langgam  mereka masiang masiang  dengan kato lain tiok  bangso
buliah berkreasi saroman tu, di kamudian hari baa kajadinyo tu. Walau
diberi persyaratan Tajwid dan Makrhroj nya harus betul, tapi siapa yang
akan mengawasi dan memperbaikinya. Bagaimanapun tajwid dan makhroj pasti
akan terpengaruh dan ada penyesuaian dengan langgam. Al Quran tantu alah
manjadi nyanyian rakyak (folk song) alah barubah  hakekatnya sebagai wahyu
Allah  manjadi sekedar nyanyian rakyat . Ado hukum dalam cipta dan
menciptakan sesuatu: “ suatu kreatifitas akan menimbulkan kreativitas lain
sebagai tandingan”.  Dan semakin jauh kito menciptakan nan  baru dalam
beragama akan samakin  jauh kito dari dasar dasar nan  pokok. Ambo  awam
dalam beragamo, namun kiro kiro begitulah logika orang awam seperti ambo.
Ado patunjuak lamo dari urang tuo tuo  awak  , kalau sasek atau takuik
sasek di tangah jalan , babaliaklah ka pangka jalan. Dalam soalko bialah
ambo babaliak sajo ka awal parintah , saat partamo Al Quran diturunkan,
“Bacalah dengan (menyebut) nama Tuhanmu yang menciptakan), (QS.96 :1). Itulah
nan pokok manuruik ambo. Diperintahkan membaco, bukan menyanyikan atau
mengiringinya dengan musik dsbnya. Walaupun perintah “Bacalah” itu dapat
diartikan lebih luas, namun pengertian yang pokok adalah perintah membaca.

Wass
Dunil Zaid, 72.Kampung Ujuang Pandan Parak Karambia, Pdg. Tingga di Jkt