hehehe..baitu nal, bagarahnyo Nal, masak iyo ado penghulu menikah jo
penghulu loh...kiamaik ketek ranan minang tu mah...

bacarito ambo stek nal...Datuak ambo (kakek) bagala Datuak Nompong
dari suku Piliang, Ayah ambo bagala datuak Majo Bosa dari suku
pitopang..katiko ambo masih SD mamak ambo maningga dan manuruik ranji
jatuah ka Ambo. Namun ayah jo Ibu ambo indka satuju karano ambo masih
ketek akhianyo nan manjawek gala tu mamak ambo nan surang lai. jadi
dalam ciek rumah tu bisa sajo ado 2 atau tigo panghulu. dan itu sah
sah sajo.

kekhawatiran Ronal kalau dalam masalah adat keluarga itu akan semau
gue ambo raso ndka juo nal. pengadilan adat itu kan balangsuang
sacaro msuyawarah. masing2 suku dan kelarasan itu ado balai adatnyo
tampek dima penghulu2 dinagari itu manyalasaikan sengketo adat. baa
janjang penyelesaian sengketo adat ? ha itu porsi Mak Bandaro Labiah
tu...

salam

Ben

--- In [EMAIL PROTECTED], Ronal Chandra <[EMAIL PROTECTED]>
wrote:

> Wa'alaikum Salam Mamanda dan Sanak Beni,.
>
> Iyo indak penghulu jo penghulu nan manikah do ben he he he beni ko
harus dipajaleh sado no mah :-).

> Carito nyo bitu, iko misa no yo.
>
> ---------------------
> Nan suku dikampuang ambo ado 4 (Chaniago, piliang, melayu jo
sikumbung). Misa no nan Penghulu Chaniago manikah jo anak Penghulu
Piliang taruih punyo anak, gadang anak ko dan maningga mamak taruih
dilataan gala penghulu ke anak nantun. (Jadi kondisi no apak nyo
penghulu chaniago, anak nyo penghulu piliang)

> Kamudian nan Penghulu Chaniago td ternyato baradik kakak gak
barampek urang. dari nan barampek urang tu 2 padusi dan 2 lelaki. Nan
padusi menikah dengan penghulu sikumbang.

> Jadi dari carito nan ambo agiah diateih alah 3 penghulu saliang
basaluak satu dan lainnyo.

> Demi menikah jo penghulu parah nyo dikampuang ambo, bialah penghulu
tu pamabok stek or bakain saruang sei panjang asa lai penghulu dan
basako, dikaja pulo dek rang gaek dikampuang manikahkan anak nantun.

> Akhia no nan tajadi, sistem adat tidak berjalan dengan baik,
keputusan masalah disesuaikan dengan bayaran nan lebih tinggi masuak
ke penghulu penghulu tersebut. Barampek penghulu dan tigo alah
disinan sado no tentu wakatu mengambil keputusan kalah nan ciek
nangko.

> Kini alah gadang gadang anak penghulu nan alah basaluak saluak tu,
meningga mamak nyo turun gala tu dan tibo lah jadi satu rumah gadang .

> Jadi lah kini penghulu umur 32th karajo no menyerengai sei taruih,
ado acara stek bir nan kalua dalam acara nantun, sako alah habih
bagadai dan mencari pitih kini dari urang bamasalah dan sia nan
maagiah bayaran itu nan dimenangkan.

> Mako no dulu dikampuang ambo heboh, Rumah Gadang bersejarah di
Cupak nan jadi tempat Syuting Salah Asuhan dibaka dek kawan dan parah
nyo lai, sado urang kampuang manonton sampai rumah tu habis terbakar
indak ado ciealah nyo nan mambantu. (Ambo ado dikampuang wakatu rumah
tu tabaka).

> Nah kalau alah sarupo itu, baa caro no menyalasaikan ?
>
> Salam Hormat
> Ronal Chandra

http://groups.google.com/group/RantauNet/web/peraturan-rantaunet.
- Tulis Nama, Umur & Lokasi anda pada setiap posting.
- Hapus footer & bagian tidak perlu, jika melakukan reply.
- Email attachment, DILARANG! Tawarkan kepada yg berminat & kirim melalui jalur
pribadi.
- Posting email besar dari >200KB akan dibanned, sampai yg bersangkutan minta
maaf & menyampaikan komitmen mengikuti peraturan yang berlaku.