From: deded chandra <[EMAIL PROTECTED]>
Subject: [EMAIL PROTECTED] Re: BAGAIMANA MENINGKATKAN PERANAN PEREMPUAN MINANG
DALAM PEMBENTUKAN PRIBADI ?
To: RantauNet@googlegroups.com
Date: Thursday, July 10, 2008, 5:05 PM

Assalamualaikum wr.wb.
Bpk Saaf yth. Kami ingin ikuik berbagi saketek, mudah2an ado manfaatnyo.
Kami sangaik satuju baso harus ado upayo dari kaum perempuan minang untuk
pembentukan pribadi urang minang. Namun juo harus dibantu panuah oleh kaum
lelaki minang. Bisa tanpa ayah? Bisa... tapi harus didukuang ndek lingkungan
atau sanak family.
Iko sakatek curhat dari kami.
Kami sendiri badunsanak tujuah urang, ciek laki2 anam padusi. Katiko nan
paliang gadang umua 17 th (lulus SMA), papa dipanggia oleh YMK. nan paliang
ketek berumua 5 th. Tantu tabayang baa susahnyo ibu manggadangkan kami surang,
tanpa papa.
Alhamdulillah Ibu diagiah kekuatan oleh Allah, lai pandai manyuntiang anak
daro, ditambah jo bantuan dari dunsanak-dunsanak nan di kampuang jo di rantau
nan selalu menyemangati kami. Lai indak ado nan berkepribadian buruak doh,
walaupun secaro ekonomi kami sangaiklah kesulitan dulu itu, tapi alhamdulillah
lai tetap bisa manjago diri untuak tetap berperilaku sasuai jo norma-norma
agamo.
Itulah kehebatan ibu kami...
jo sagalo keterbatasan kemampuannyo kami diajakan sagalo hal kebaikan tentang
dunia dan akhirat.
Makan nasi jo samba lado se, baju dipagantian mamakai
Tapi nan sikola lai alhamdulillah tetap bersemangat kasado alahnyo
Ibu rela mengemis minta dihutangkan oleh dunsanak2nyo khusus untuak pambaia
uang sikola (prinsip ibu kami kalau untuak sikola bia lah bahutang, asa jan
untuak pambali baju atau sipatu rancak).
Indak saketek pulo urang nan mancimeeh ibu kami, "indak bapitih manga
harus bapasoan anak sikola" kecek mereka, tapi kami lai indak gentar
mandanga kecek saroman itu doh...
Nasehat bundo mamagai kami .... Pituah bundo malinduangi kami
Aia mato bundo manggadangkan kami....
Doa bundo manjago kami...
Alhamdulillah walaupun indak baprestasi tinggi cando urang,
dimato bundo kami anak-anaknyo lah manjadi "urang" kasadonyo.
Kalau dulu kami manjadi "Tangan Di Bawah" alhamdulillah kinilah bisa
manggantian manjadi "Tangan Di Ateh"
Tarimo kasih tak terhingga untuak ibu tercinta....
Sembah sujud ananda ateh sagalo pengorbanan bundo...
Budi baiak nan ibu ajakan akan selalu malakek dibanak kami...
Nan akan kami taruihkan ka anak kami dan cucu kami pulo nantinyo
Semoga Allah swt selalu manjago bundo, semoga bundo panjang umua untuak labiah
mampabanyak amalan di dunia, sebagai bekal di akhirat kelak.... amin.
(Doa ini juo kami tujukan untuak bundo-bundo nan lain nan alah manggadangkan
anak-anaknyo jo sagalo pituah dan pangajaran kebaikan budi pekerti untuak
anak-anaknyo).
Wassalam
Deded (38 th 8 bln)
(Ibu dari seorang putra dan seorang putri)

Dr.Saafroedin BAHAR wrote:
> Assalamualaikum w.w. para sanak sa palanta,
>  Saya kirimkan karangan  Prof Rahmiana Zein di bawah ini sebagai tanda
setuju penuh dengan pendapat beliau tentang besarnya peranan perempuan
[baca:ibu] dalam mendidik anak-anak. Pendapat beliau selaras sepenuhnya dengan
ajaran islam bahwa surga ada di bawa telapak kaki Ibu.
>  Sehubungan dengan wacana kita tentang  Ranah kita tercinta ada dua hal
yang teringat oleh saya: 1)    apakah demikian banyak masalah sosial yang
kita hadapi di Ranah karena kita belum memberikan peranan yang selayaknya
kepada kaum perempuan, selain secara administratif dalam penyusunan ranji dan
secara figuratif sebagai 'limpapeh rumah nan dagang' ? 2)   apakah
yang harus kita lakukan agar peranan kaum perempuan Minang menjadi lebih besar
lagi dalam membentuk pribadi orang Minang ?
>  Bagaimana jawabnya ini Nanda Hanifah, Rahimah, dan para netters
lainnya dari kalangan perempuan ?
>  Wassalam, Saafroedin Bahar
>  (L, 71 th, Jakarta)
>  Alternate e-mail address: [EMAIL PROTECTED]
>  Perempuan dan Pembentukan Keperibadian
>
>  Padang Ekspres, Rabu, 09 Juli 2008
>  Oleh : Rahmiana Zein, Guru Besar Unand, Sekarang Bertugas di Tokyo
Kegelisahan seorang St Zaili Asril, tentang arah pendidikan di Sumatera Barat
(Padang Ekspres, Rabu 2 Juli 2008), sesungguhnya juga mencerminkan kegelisahan
kita semua, rakyat Sumatera Barat baik yang berada di daerah maupun yang

melalui jalur pribadi
dibanned