Sanak Jepe , Pak Rainal , dan Pak Suhaemi  yth :

Lain padang
lain balalang , lain lubuak lain pulo ikannyo . Kalau dinagari ambo  Saok Laweh
Solok , buah galundi jarang
dimakan urang , Cuma batang dan ureknyo bisa dijadikan untuk ubek biriang .

Penggunaan buah galundi  untuk bumbu nan bisa marubah rasa dan warna kuah
gulai manjadi itam baru kaliko ambo danga dan tamasuak hal baru, ambo jadi
takana jo buah kluwak  nan biaso  di dipakai di jawa sebagai tambahan bumbu
rawon . Baitu pulo samaso dulu adolo samacam bungo tanaman nan  biaso tumbuah
di padang alang – alang dan bisa
pulo dipakai sabagai zat penambah rasa wangi dan pewarna  untuak mambuek lapek
sagan  namonyo bungo siarang ( Si Hitam )  . Ambo kurang tahu apokoh sasudah
mamakan
gulai itam tu BAB awak bisuaknyo barubah pulo manjadi itam , sebagaimano awak
abih
makan lapeh siarang tu ?

Ado pantun lamo nan basuo di ambo wakatu mambaco
buku kato pusako yang dihimpun oleh A.B.Dt Madjo Indo halaman 35 dan 36
manggunokan
sampiran galundi antara lain  :

Batang aua
paantak tungku

Pangkanyo sarang
sipasan

Galundi di sawah
ladang

Sariak indak
babungo lai

Mauleh jikok
mambuku

Mambuhua kalau
mangasan

Kalau budi tampak
dek urang

Hiduik indak
paguno lai

Pucuak pauah
sadang tajelo

Panjuluak buah
galundi

Nak jauah silang
sangketo

Paaluih baso
tingkekkan  budi

Barati galundi ko lah lamo
dikenal dek masyarakat kito , baik fungsi dan kagunaanyo dan kito tingga
melestarikan , dan mudah-mudahan buah galundi bisa manambah ragam kuliner kito
yang
khas dari nagari Sulik Aiea , semoga …!

Wassalam : zul
amry piliang ( 61 th ) tingga di bali .