From: Jupardi <jupa...@anugrah-mgt.biz>
To: RantauNet@googlegroups.com
Cc: alumni-p...@yahoogroups.com
Sent: Friday, March 27, 2009 3:51:52 PM
Subject: [...@ntau-net] KISAH SI MONEN

KISAH SI MONEN

Tak kenal maka tak sayang,begitulah bunyi sebuah pepatah lama, cukup sekitar
setengah jam saja saya kaku, dingin dan membeku tanpa banyak bicara dengan Prof
Dr H K Suheimi atau yang akrab saya panggil Pak Emi dan terkadang dengan
panggilan Pak Haji  ketika berada didalam mobilnya saat kami ke Ranah dari
Pekanbaru. Setelah setengah jam berlalu dari RS PMC milik Pak Emi segala
sesuatu begitu mencair, tidak ada lagi tegur sapa kami saling “basa basi”
seperti misalnya apa kabar, bagaimana sehat, dimana kerja, berapa anak, siapa
istri, dimana tinggal dan lain sebagainya pertanyaan yang normative. Saya
memang telah mengenal beliau secara singkat ketika shalat Jumat di Mesjid RS
PMC. tapi sebatas perkenalan sesaat saja untuk bertegur sapa belum muncul
suasana akrab yang lebih “dalam”

Sepanjang jalan kami penuh canda dan tawa lepas bercerita hal-hal yang ringan
seputar kehidupan, cinta, musik , kuliner dan seni. Didalam diri Pak Emi
sebagaimana tulisan-tulisan serta pengalaman hidupnya yang saya baca, nampak
jelas beliau mempunyai jiwa seni yang dalam,  orang yang tahu akan arti
kehidupan, orang yang tahu bagaimana arti sebuah penderitaan sehingga dalam
keadaan apapun beliau saya pikir akan selalu merasa kaya, banyak mutiara hikmah
kehidupan saya dapat dan harus saya pelajari dari sosok beliau.

Dalam diri Pak Emi bisa saya temui sosok seniman, ilmuawan, ulama, “orang
lapau”, orang kebanyakan, orang kaya, pengusaha dan sosok yang mempunyai selera
humor yang mumpuni. Pak Emi bisa saya posisikan bagi diri saya  entah itu
sebagai sahabat seumur, sebagai kakak, orang tua atau teman bercanda serta
teman dalam  berbagi suka dan duka, dalam bahasa yang paling sederhana  saya
bisa memanggil beliau Uda, Bapak, Kakak, Prof, Pak Haji, Pak Emi dan Buya.,
begitulah ketika kami sudah saling mengenal dan tahu karakter masing-masing
selama dalam perjalanan menuju ranah.

Begitu kaya jalan hidupnya ketika masih muda yang menyentuh hati saya, jika
melihat kesuksesan beliau saat ini dengan berbagai usaha yang dia tekuni serta
mengabdi sebagai seorang dokter spesialis kandungan yang telah malang
melintang. Sebagai contoh ketika  dia menceritakan saat-saat sekolah dulu
menjual Es Mambo di pasar ateh Bukit Tinggi, serta kisah-kisah lainnya diwaktu
kecil bersekolah.Lalu ketika dimobil diputar ayat-ayat suci Al Qur’an (Tartil)
dia menterjemahkan begitu fasih setiap alunan ayat-ayat suci tersebut serta
menjelaskannya pada kami yang dimobil.Begitulah Prof Dr H K Suheimi yang saya
kenal.

Nah ini dia, bagi saya “sense of humour” pak Emi sungguh luar biasa, selalu
membuat suasana perjalanan menjadi lebih hidup apalagi saya sangat responsive
dalam menyikapi, menterjemahkan, membaca setiap humor yang dia ceritakan baik
secara tersirat, tersurat, bahasa-bahasa bersayap dan hasilnya ketika suasana
yang memang “hidup” tentunya lebih “hidup” lagi. Cara-cara Pak Emi bercerita
dan berhumor  apakah intonasi suara, mimik dan ekpresi wajah serta bahasa
tubuhnya terasa sangat pas dan mengena dalam bertutur. Sayapun bisa merespon
dengan kemampuan olah pikir yang mumpuni kemana arah cerita serta humor Pak Emi
yang disampaikan dengan bahasa yang halus, tersirat dan bersayap tersebut.

Senda gurau mengalir begitu saja sepertinya tidak berujung berpangkal,  sambung
menyambung tidak ada putusnya apapun yang kami bahas dan diskusikan. Dan
tiba-tiba kami menemukan salah satu tokoh dalam bercerita dan kisah-kisah yang
mengundang tawa sepanjang perjalanan yang kadang-kadang melelahkan secara fisik
serta dalam keadaan perut yang lapar karena seharusnya sudah tiba saatnya makan
malam tapi kami masih berada di jalan yang sepi, sempit dan berbatu di ranah
minang.

Tokoh yang kami caritakan tersebut adalah SI MONEN…dan inilah kisah si Monen
dalam perjalanan kami dari Singkarak sekitar jam 10 pagi, Ombilin, Padang
Panjang, Padang Luar, Matur, Maninjau, Lubuk Basung belok ke Kanan kearah
nagari Sitanang dan Sitalang-Batu Kambing tanpa berbalik arah ke Maninjau,
kami teruskan perjalanan dari Batu Kambing tersebut menyusuri jalan sempit
ditengah keheningan malam selepas Magrib yang cukup melelahkan dan menahan
lapar akhirnya tembus di Palembayan Simpang Petai berlabuh di Rumah Makan
Simpang Raya  Kota Bukit Tinggi sekitar pukul 10 malam.

KISAH SI MONEN (1)
MALANGNYA NASIB SI MONEN, TAPI LEBIH MALANG NASIB KAWANNYA

Jepe, tasabuiklah kisah si Monen ko, sarupo nan ambo caritokan sabalunnyo caleg
kiniko ko kan dua sajo pilihannyo bisuak kok indak duduak tapaso dirawat di
rumah sakik jiwa, kok yo jampang duduak bisuak masuak pinjaro, yo dek itu tadi
namuah bana hati caleg ko bahabih-habih kepeang untuak ka duduak manjadi
anggota Dewan yang terhormat tu, sampai dijua bagai rumah, oto dek caleg ko
untuak marabuik kurisi di dewan tu” Pak Emi mulai mambuka carito

Jadi nan si Monenko Jepe, lah iyo lo mah maju pulo manjadi caleg, padahol inyo
lai indak urang susah bagai, bakarajo di swasta posisi lai mantap lo, pokoknyo
untuak iduik sederhana labiah dari cukuik, salamo manjadi caleg jo maso
kampanye ko iyo acok inyo tinggakan karajo di swasta ko tu lah bahabih-habih
inyo jo kepeang untuak sosialisai dirinyo ka masyarakat banyak dan dana-dana
nan harus disetor ka partai tampek inyo maju manjadi anggota Dewan. Lah salasai
urang pamilu si Monen indak tapiliah manjasdi caleg.

Raso frustasi mulai mainggok didiri, dicaliak harato lah banyak habih, nan
kawan di partai ndak ado mandakek lai, salamo bakampanye sajo nan kompak panuah
raso persaudaraan lapeh pamilu ndak do lai bakato surang-surang sajo lai.Yo lah
dipuncak bana raso frustasi diri dek si Monen, inyo pai kalapau  duduak
dipalanta sambia mamasan kopi angek sagaleh.

Si Monen ko agak ka agak sajo maminum kopi, diangkeknyo galeh ka bibia, tu inyo
latakan baliak ka tadah, angkek, latakan, angkek, latakan baitu baulang-ulang
nan kopi ndak jadi juo diminum si Monen. Samantaro inyo ragu juo maminum kopi
liwaik konco palangkin si Monen nan banamo si Amaik,

Si Amaik lansuang masuak lapau duduak dakek si Monen, indak ba bi bu be bo ka
si Monen maklum lah konco palangkin bana dek si Monen si Amaik ko, nan si Amaik
lansuang sajo manyemba kopi nan talatak dimuko si Monen, di palosohnyo minum
kopi sagaleh ko dek si Amaik sambia mambuka carito jo si Monen

Amaik : Oi..Monen kawan waden, kok lusuah bana den caliak wajah waang nampak
bana dek waden waang sadang basadiah bana, baibo hati apo nan mambuek waang
sarupo iko Monen, caritokan lah ka Waden, sabagai kawan nan dari ketek tantu
kok apo nan bisa den bantu..kok ado nan sakiro mambuek waang sadiah baibo hati
tantu sakuek kamampuan waden tolong.

Monen : Bantuak iko mah Amaik tadi siang waden dipanggia dek Bos kantua waden,
dek waden acok ndak masuak kantua katiko kampanye ka jadi caleg tu nan surek
peringatan satu, duo dan tigo lah sampai ka tangan waden, tapi yo waden ndak
paduli lai jo karajo sahari-hari di perusahaan nan puluhan tahun waden bakarajo
tu, taragak lo waden manjadi anggota Dewan nan terhormat tu, singkek kato waden
kanai PHK dek Bos tampek waden bakarajo tu.

Amaik : lah den kecek ka waang, manga bahabih-habih bana ka manjadi caleg kini
baa lai lah saikua japang saikua capeh ma, waang indak jadi caleg, ditampek
karajo lah kanai PHK lo…yo..lah malang bana nasib waang Monen..ibo hati den
mancaliak waang mah.

Monen : Jo langkah gontai waden kalua kantua, tibo tampek parkir  di halaman
kantua waden caliak oto Den ndak ado lai, ondee..lah dimaliang urang lo Oto Den
Maik, untuak malapor ka kantua polisi  den ambek naik taxi nan sadang
manurunkan panumpang dimuko kantua, tibo dikantua polisi waden malapor, oii
yai..yai katiko polisi mananyo KTP dan STNK oto, den karuak dompet dalam saku
tampek KTP dan STNK tu....lah tacicia lo dompet tu di taxi nan mambaok waden

Amaik : Nde yo lah malang bana nasib waang Monen, tu baa lai jadinyo

Monen : Lah suntuak sajo utak den jadinyo pitih lah abih, rumah tajua, oto
ilang dek gara-gara ka manjadi Dewan ko, pulang lai waden naik angkot karumah
kontrakan waden, tibo di rumah den danga kaba dari tatanggo sabalah rumah Den,
nan bini waden pai lari lo jo pacar galoknyo, dicaliak isi rumah barang-barang
tasiso nan baharago sarupo tipi, sofa, kulkas alaik-alaik perabot lainnyo lah
kosong dijua dek bini Den. Sabana panik utak Den Maik, makonyo den lah pendek
bana jalan pikiran waden..frustasi waden, dari pado gilo waden …den pikia
labiah rancak bunuah diri sajo lai

Amaik : Waden dapek bana marasokan malangnyo nasib waang Monen, jaan lah sampai
jo itu bana ka bunuah diri bagai….

Monen : tapi nan waden pikiakan kini samalang-malang nasib waden, nampaknyo
labiah malang lo nasib waang Amaik,

Amaik : Baa co itu..kok malang lo nasib waden

Monen : Waang minum lo kopi waden tu…waang duluan lo Waden, nan kopi lah waden
agiah racun untuak bunuah diri, nan waden yo anggau juo maminumnyo…sarupo lirik
lagu dang dut waden deknyo..mau bunuh diri tapi takut mati

Amaik : Bato Pren..kecek lah dari tadi..kok kopi ko baracun

Monen : Baa lai Maik..waang main dodek sajo kopi tu katiko tibo, waang dulukan
lo, tu waang suruah lo waden bacarito, ndak ado lai wakatu mah kini mambaok
waang ka rumah sakik..

Samalang-malang nasib si Molen labiah malang lo nasib si Amaik dek maminum kopi
baracun si Molen, itu kisah si Monen gagal manjadi anggota Dewan, lah abih
harato, frustasi ka bunuah diri tapi takuik mati.

***

Lalu  kisah selanjut si Monen, seperti ini

KISAH SI MONEN (2)
BAPAK RANO KARNO YA

Jepe tahu ndak, ondee si Monen wakatu mudo dulu yo bamacam lo kelakuannyo,
bantuak iko kisahnyo “Pak Emi mambuka carito

Si Monen ko naik bis kota di Padang , diateh Bis Kota inyo saduduak jo
apak-apak paro baya, istilahnyo mudo talampau gaek alun lai mah apak-apak ko.
Inyo culiaknyo paho apak ko dek si Monen

Monen : Pak..Pak..apak Rano Karno yo

Pak    : Ah..indak..indak..sasek waang mah Yuang

Lah duduak lo liak  elok-elok urang baduo ko dikurisi Bis kota , nan si Monen
inyo tapuak lo liak pundak apak ko

Monen : Pak..Pak..Apak Rano Karno ya..Rano Karno Ya

Apak : Waang mada yo..indak..indak..waden ndak Rano Karno Do..

Nan si Monen duduak tanang liak disampiang Apak ko, tapi tiok sabanta sajo nan
apak ko dicubiknyo, digutiaknyo, di tapuak pundak apak ko, nan tanyonyo itu ka
itu sajo ka Apak ko “Pak…Pak..Apak rano Karno yo”..nan Apak paro baya ko salalu
manjawek sasek waang mah yuang..waden indak Rano Karno do..salah liek waang
mah..Dek bosannyo apak ko ulah si Monen nan batanyo taruih, Apak ko turun dari
Oto lai sambia manggarutu

Apak : Kalera paja ko mah..turun lah waden lai, bia lah waden naik angkot sajo
lai ka Pasa, muak den mancaliak paja nan disampiang waden duduak ko. Tanyonyo
ka waden Rano karno taruih…dalang ndak paja ko..(Apak ko mambantin sambia turun
maninggakan si Molen disampiangnyo)

Lah turun apak ko, dari Bis Kota, inyo naik angkot lai, duduak dikurisi, walah
disampiangnyo lah duduak lo si Monen.

(Ha..ha..yang beginian nggak usah dibahas ya..la si Bapak yang turun dari Bis
Kota sementara si Monen diatas Bis kota kok tiba-tiba sudah berada di angkot
yang sama dengan si Bapak “Rano karno”..Nah inilah humor..semakin nggak masuk
akal..atau absurditasnya semakin tinggi ya semakin asyik aja, saya dan pak Emi
saling memahami saja Bro, kenapa ada si Monen dalam Angkot tersebut, anda
penggemar Film Kartun semisal Tom and Jerry, The Pink Panther Show atau
sejenisnya..semakin nggak masuk akal yang semakin seru bo’…luar biasa
absurditasnya..tapi resultannya bukan sebuah protes tohhh…tapi gelak
terbahak-bahak..begitu)

Apak ko tapaso lo duduak dakek si Monen baliak didalam angkot tu, baru sajo ka
tacacah ikua apak ko dikurisi angkot, si Monen mulai liak, inyo siku salayang
apak nan duduak disabalah si Monen (Anda bisa membayangkan bahasa tubuh Pak Emi
pada Saya ketika didalam mobil bercerita sambil melayangkan sikunyanya kepada
saya lalu menatap saya penuh serius..ha..ha..ha)

Monen : Pak..Pak.. Apak Rano Karno ya

Apak : Oiii..Yuang..waang dalang yo..indak..sakali lai waden indak Rano Karno

Si Monen yo paneh hatinyo dikecekan Dalang, inyo siku apak ko lai agak kuek

Monen : Pak..Pak..Apak Rano Karno yo..!!!!!!

Apak ko..yo lah ilang kesabarannyo, tapi baa lah..dari pado baulang-ulang sajo
tanyo anak ko ka waden..waden iyo kan sajo lah..waden Rano Karno salasai
pakaro, bia tanang lai duduak waden di angkot, bia indak digaduah paja dalang
ko juo (Apak ko mambathin), Apak ko diam sabanta indak manjawek tanyo si Monen
nan itu ka itu sajo ka inyo, tibo lo liak masuk siku si Monen ka Apak ko sadang
duduak sambia batanyo si Monen ka Apak ko liak

Monen : Pak..Pak..Apak Rano Karno yo …!!!!

Apak : IYO YUANG WADEN RANO KARNO BANA..baa tu !!!!!

Monen : KOK NGGAK MIRIP

Hua..ha..ha..ha

Bersambung ..nikmati itu dulu sanak..Have a nice week end

Salam-Jepe/Pku, 27 Maret 2009

Catatan : Cerita diatas tentu saya modifikasi sedikit jalannya tanpa merubah
tema cerita   dari Pak Emi