"Pada masa awal, bagian teratas Jam Gadang juga berfungsi sebagai menara
pengawas. Gunanya memantau gerak-gerak pasukan Paderi yang dipimpin Tuanku Imam
Bonjol pada masa peperangan jilid kedua demi menambah fungsi Benteng Fort de
Kock yang dibangun pada 1925."

http://cetak.kompas.com/read/xml/2010/05/26/04574422/kebanggaan.sumbaryang.sedang.terancam

Kalau ambo caliak tulisan di Kompas tu ado katarangan nan agak jangga saketek.
Jam Gadang kan dibangun 1926. Baa mangko "bagian teratas"  lah digunokan untuak
"memantau gerak-gerak pasukan Paderi" nan tajadi kiro-kiro saabad sabalun itu?

Salam,
--MakNgah
Sjamsir Sjarif