Mak Ngah

Dulu memang ado "gerilya politik" ketek2 Mentawai jo Nias ka mambuek propinsi
pulo

Tapi dek pulau ko di lautan hindia nan lautannyo lapeh sajo lai negara lain lah
ka afrika sajo lai jadi kurang berkembang dari segi apapun

Balain jo pulau2 di lautan timur sumatera nan jalur perdagangan bana di selat
malaka lah tabantua duo propinsi yaitu

Propinsi Kepulauan Riau (sabalunnyo masuak Prop Riau)

Propinsi Bangka Belitung (dulunyo Prop. Sumsel)

Kalau dari segi adat dan budaya yo jauh bana Mentawai jo Minangkabau jadi KKM
dek ABS SBK yo buek suku Minang sajonyo ndak balaku penerapannyo jo suku
Mentawai walau sacaro administratif pemerintahan Kepulauan Mentawaiko masuak
Prop sumbar

Apolai kok lah batuka lo koeehhh manjadi Prop Minangkabau..tantu ndak sato lai
Mentawai tu masuak

Mentawai memang dominan beragama kristen kunci sukses misionaris dari lua tu
menyebarkan agama kristen (protestan jo katolik) salah satunyo dek babi ndak
dilarang dimakan di agamo kristen ditambah pulo babi ko lah tamasuak binatang
nan lah bagian dari iduik serta acara2 ritual mereka jadi katiko urang awak nan
marantau kasinan mancari iduak tarutamo badagang jo aparata pemerintah ingin
mengembangkan agama Islam yo agak susah karano malarang mereka mamakan babi
yang dalam agamo kito haram

Jadi dalam KKM nampaknyo secara  adat dan budaya yo ndak sato mereka nampaknyo

Wass Jepe