Nakan Ephi, ajaran agamo awak adolah "ku anfusakum waahlikum nara". Awak
harus menyelematkan diri dan keluarga awak dari narako. Banyak ayat Qur'an
nan memerintahkan agar awak membantu keluarga dan dusanak awak lebih dahulu.
Keluarga awak dan urang kampuang awak wajib awak bantu dahulu, kemudian baru
urang lain. Tak mungkin urang lain nan akan memberi perhatian.

Dari perjalanan kuliliang nagarai baruko banyak banak ketinggalan nagari
awak. Bukan hanyo dari segi pembangunan fisik, tapi utamonyo pembangunan
mental/SDM. Surau alah kalah jo dek teve. Magrib anak anak labiah memiliah
dimuko teve daripado ka musajik. Indak salah mereka, karano rang gaeknyopun
indak kasurau.

Banyak urang awak sukses di rantau nan malupokan kampuangnyo. Ijan jauah2
bagian mamak pun cando tu pulo. Alah kalua pulo kato "urusan kampuang bialah
jo urang kampuang, urusan awak dirantau urusan awak pulo" Kan samo jo "lu
urusan lu, gua urusan gua" kecek urang Betawi. Alah nafsi nafsi awak. Beko
paling paling pulang sakali satahun, sekedar malagak inyo sukses dirantau.
Lalok dihotel/indak dikampuang dgn berbagai alasan. Setelah tu good bye.

Belakangan ko mamak acok pulang, maliek sendiri persoalan tu. Urang ranah
sendiri dibawo baiyo urusan kampuang alah susah pulo. Caliaklah contoh
madrasah hal alQur'an nan didirikan oleh sanak Dafiq St Lembang. Bangunan
alah ado, guru alah ado. Tingga barajo sajo indak ado anak nagari nan
namuah. Masa cuma 4 urang muriknyo. Kan itu namonyo "arang abih basi
binaso".

Kalaulah setiok anak nagari dirantau mampasamokan nagarinyo, tantu nagai
akan makmur dan Minangkabau tentu makmur pulo. Antahlah....baa dek sanak nan
lain tu.