Data tu batahun 2003. Bayangkan kalau ado pantauan data baru sasudah sawindu
rasan.

Perkemangan tu alah ambo sorakkan di Lapau awal Lapau ko badiri di awal 1993,
bahkan alah dibisiakkan ka kawan-kawan wakatu Lapau ko masih dalam rangka
kehamilan. Wakatu tu ambo guguah "Tak Ton Tong" Kalamai Jaguang Tagunda-gunda
Kacambuang Basi, "Ingek-ingek Urang di Kampuang ...", tantang adonyo "Project
2000" (cari di Google kalaumasih ado situs tu) nan mantargetkan tigo daerah
Pemeluk Islam penting: Aceh, Sumatera Barat, Jawa Barat. Short Wave Radio
Kristen di Manilla wakatu itu lah mambroadcastkan Bahaso Minang dalam Acaranyo.
Dalam satiok peristiwa dan kejadian, istimewa mencana alam , alah samo kito
saksikan mereka mambiak kesempatan giat.

Ambo sandiri alah mambisiakkan wakatu itu, ad "pendeta ulung" baru lulusan
seminari di Los Angeles ditugaskan (jo pitih bhanyak tantunyo) ka Indonesia.
Wakatu itu "pandeta"ko diam-diam "manggaleh babelok" manjojoan manjua tuan
alahnyo Los Angelews - Jakarta - Padang - Pakanbaru. Wakatu itu mandanga bisiak
ambo, seorang wartawan di Padang, anggota Lapau ko juo,  mancobo manalusuanyo.
"Hasilnyo" bisikan ambo tu lah diceknyo, "indak ado urang nan tahu doh", jadi
indak ado data. Bahkan bisikan itu dianggap isapan jempol atau fitnah. Ambo
cuma tasengeng sajo mangucapkan astaghfurullah dengan doa Rang Kampuang lakeh
tasintak lalok.

Data dan bisikan ambo wakatu itu badasarkan pengalaman investigasi pribadi.
Ambo dapek katarangan dari tangan partamu dan lah mancaliak wakatu itu video
hari rayo gadang (sangajo indak ambo bari huruf gadang) di Kamuang Awak awak
dengan ilustrasi musik nyanyian-nyanyian gareza ...

Video tu ditayangkan pandeta tu di rumahnyo katu ambopai bahari rayo
mangunjuangi uda tu. Yo, Uda, uda ambo nan ambo kenal sajak ambo ka California
tahun 1966. Ambo dianggap adiak karano ambo satu-satunyo nan lah sampai ka
rumah urang gaek batamu jo kakak-kakak familinyo di Kampuang nan lah
ditinggakannyo sajak tahun 1950an. Uda tu adolah Wadud Amrullah, adiak Buya
Hamka, nan sasudah "tobat" bagala Pandeta Willy Amrul (kependekan samo-samo WA
juo).

Wakatu di suatu Kristmas atau Hari  Natal awal 1980an wakatu ambo danga baliau
masuak Seminari (Sekolah Pendeta) ambo nan partamu kali maangkek talipon
manyokan jo suaro lantang malantak talingonyo jaleh-jaleh: "Uda! Iyo Uda lah
jadi Kapia?". Sudah tu panjanglah carito.

Namun sebabai manusia ambo tatap komunikasijo Uda Willy. Cuma akhir-akhir ko
mungkin dek lah gaek email atau sms ambo indak dibalehnyo lai. Mudah-mudahan
inyo tobat baliak sasuai jo ajakan ambo salamo ko. Wakatu ambo basuo terakhir
duo tahun nan lalu jo kawan-kawanlamo angkatan 1966 di San Jose, California,
saurang kawan lamo Kristen Uda Willy ko dari Surabaya mangecekkan dan mambari
isyarat ka ambo. "Sjamsir, Uda kamu tu masuk kristen karena "Ini" saja, sambia
inyo tagalak pencong manunjuak ka buruangnyo di pisak sarawanyo.... :)

Iko bukan fitnah, iko kisah nyata, continuitynyo sajak lamo tacatat di arsip
Lapau kalau namuah mancari-cari. Mudah-mudahan Uda Willy sehat dan ditunjuki
Allah Subhanahuata'ala ka Nan Bana.

Salam,
--MakNgah
Sjamsir Sjarif