From: jupardi...@yahoo.com
Sender: rantaunet@googlegroups.com
Date: Mon, 19 Sep 2011 10:10:40
To: rantaunet rantaunet<rantaunet@googlegroups.com>
Subject: Re: [R@ntau-Net] Re: Makan dulu, bayar belakangan.

Sato stek Kanda Reflus dan Sanak Palanta RN

Kini memang tingga merealisasikan sajo lai randang dalam bentuk makanan kaleng
nan jangko waktu kedaluwarsanyo cukuik panjang saruman sardencis nan kanda
sabuikan tu

Kalau dalam bentuk oleh2 dalam kemasan kotak plastik dan dibungkuih karton
(takah dodol garut/picnic) diluanyo  alah ado juo dicubo ditingkek industri
rumah tangga dalam jumlah produksi terbatas dan pemasarannya terbatas juo serta
maso kedaluarsanyo nan agak singkek

Kalau soal enak, awet dan tahan lamo randang ko ndak paralu awak bahas lai
karano lah samo tahu2 sajo kito sadonyo baa bana ke khasan, keunikan, kelezaran
kuliner pusako ranah minang nan ciek ko memang lah tasabuik bana dek suku2 lain
tarutamo dinusantara dalam berarti " bicara rendang mako bicara urang minang "

Nah ramdamg ko kan banyak pulo lagak, gaya dan ragamnyo ∂ï kampuang2 awak
antaro satu nagari jo nagari lain dengan berbagai variasi campuran, rentang
warna dari coklat mudo sampai hitam pakek tantu kok randang diproduksi kalengan
untuak pasar global (dek lah dipopuler CNN) paralu kironyo standarisasi raso,
warna, bumbu dan bahan dan lain2nyo sarupo sardencis kalengan itu dalam merek
tertentu muali ambo ketek sajak lah gak gaek kini nan merek tertentu tu indak
pernah barubah rasonyo

Mungkin iko  faktor nan agak sulik dalam standarisai randang tadi kalau
teknologi pengalengan, vakum, awet tanpa bahan pengawet dll itu ndak paralu lai
diragukan lah modern dan canggih alat2nyo industri ∂ï bidang makanan kalengan ko

Jadi kalau lah bisa standarasi raso randang tadi nan dibuek skala industri
manuruik ambo baru randang lah bisa dikatokan bantuak sardencis kalengan nan
nantinyo seiiring perjalanan rasonyo indak pernah barubah, nampaknyo yo agak
paniang para investor nan baminaik marealisasikan ide ko, untuak standarisasi
raso randang tadi

Samisal sakali buek

1 ton dagiang lah dipotong2 ukuran barek nan standar untuak ka dikalengkan,
bara banyak karambianyo (santan), ladonyo, bawangnyo, daun limaunyo, daun
kunyik, langkuah dan sipadeh sarato bumbu "sarok-sarok" dan langkok2 lainnnyo
haaaa iyo gak paniang juo urang didapua ma, masalahnyo randang ko lamak dan
indak lamaknyo manuruik ambo yo masalah "lakek tangan seseorang" misalnyo Mak
tuo ambo (mande Ni Wati kanda Reflus) santiang buek randang dek pengalaman dan
sentuhan lakek tangannyo nan lah lamo sajak gadih sampai baumua 80 tahunan
kini, tibo dek anaknyo Wati lai dapek manurun ulemu mandenyo tapi tetap sajo
nan paliang lamak nan dibuek mandenyo

Baitu kiro2 ambo pikia kalaulah randang ka dijadikan produk global Ɣªήğ  dibuek
skala industri lalu dipasarkan dalam bentuk makanan kaleng yo agak sulik
manstandarisasi rasonyo sarupo sardencis kalengan ambo dari ketek tadi

Sama halnyo juo jo produk sarden kalengan nan aneka merek tantu saliang babeda
saketek banyaknyo antaro merk satu dengan Ɣªήğ  lainnyo, kalau lah bisa randang
ko sarupo sarden dalam skala industri nantinyo yo ndak masalah juo baragam
merek untuak maakomodasi "lagak, gaya dan ragam" randang ∂ï ranah minang (ado
randang lintau merek A, ado randang bukiktinggi merek B, ado randang rang
pasisis (pariaman) merek C nan nanti beredar ∂ï pasar global dalam bentuk
makanan kaleng

Nampak2nyo yo gak tabedo manantukan bara karambie, bara lado, bara bawang, bara
langkok2 untuak sakali masak (produksi) tapi mudah2an dek dibantu teknologi
modern ∂ï bidang industri pangan mudah2an segala sesuatu bisa terukur, dan
mudah2an LAKEK TANGAN MASIN MODERN tetap mambuek raso randang nan lamak, khas,!
Berselera dan bercita rasa

Salam kuliner "life on a plate"

Jepe
@Melak, Kubar, 46thn/L, Chaniago