Kalaulah indak surek listrik senior Dinda Hendra di Gajah-duduak (Sanak Mulyadi
Ali Basyah) nan mangajuik-an ambo, bahaso ado dialog via alam maya nan paralu
dibaco sungguah-2,  indak ambo katakana manulih balasan ko.

Tanyato, di baliak blog Dinda Hendra <http://hdmessa.wordpress.com> tu,
tasimpan banyak
soliloquy nan boneh untuak diranuangkan. Karano Hendra mangaih razaki (sasuai
jo latar balakang ilimu nan Dinda timbo di dalam paga Gajah-duduak) sangaik
jauh dari janjang ampek puluah, adolah wajar adonyo kalau ---ambo liek--- baitu
bayak gumaman urang nan tahu diri ateh kafanaannyo mangalia dalam blog nantun.

Dari sakian banyak tulisan-2 rancak nan ambo baco sacaro kilek dalam blog tu,
tulisan nan batajuk "Lambaian Daun Pohon Kurma" di bawah ko sabana mambuek ambo
taangguak-angguak..., taruih galak tasengeang sarupo "urang patengong" nan dulu
acok ngetem di stasiun Aua Kuniang (1966). Kutiko ado urang gilo (patengong) di
stasiun Aua, nan ambo singguang dalam paragrap ko, Dinda alun lahia lai. Dan,
kutiko Dinda mancogok ka bumi nan fana ambo sadang kaleh III di STN-I Lambau.

Sacaro kasaluruahan dari tulisan-2 Dinda (dalam blog) nantun manunjuakkan
kapado urang lain, bahaso anak manusia nan balatar ilimu engineer (Dinda
Geolog, kan?), kalau mampunyai saketek darah seni di kalbunyo, mambuek dunia ko
taraso sangaik rancak dan manih. Agak langka lho Hendra, urang nan dilatiah
dalam hukum pasti, nan biasonyo mambari toleransi (alpha) 0,2 tahadaok
ketidaktepatan target, bisa manulih sarupo nan ado dalam blog nantun.

Tanyato kespesifikan hobi Dinda maranuangsoliloquydisaratoi ingek pado Sang
Khalik salamo "mangakeh" di padang pasir UAE, sabana rancak. Indak talalu
balabiah-labiahan agaknyo kalau Kakanda (mm) mausuakan ka Dinda Hendra, suatu
kutiko ---bilo dapek cuti nan panjang-- di tahun-tahun di muko, untuak
mambukukan dan manabik-an untuak dibaco urang banyak sacaro konvensional.

Wabil khusus untuak tajuk"Lambaian Daun Pohon Kurma"ko, ambo kutiko mambaco di
tangah tulisan, alah dapek manangkok pasti Si Hendra sadang maranuang kutiko
umuanyo pas ganok 42 tahun di Juni 2011 nan lalu. Taruih tarang, ambo sandiri
indak baitu abeh apokoh Hendra Mesaa (namo balakang Hendra, mambuek ambo takana
bake kanti ambo dari Timur Nusantara, banamo : Bobby Mamesah ---lahia di
Saparua-- kawan ambo samo-2 Perwira Kapa tahun 80-an dulu, dan ciek lai : David
Messah --anak Kupang NTT--- nan jadi Pumpman pado salah satu tanker tampek ambo
batugeh tahun 1979 doelol).

Sarupo nan acok ambo ingekkan via milis ko, jari ambo kalau  alah di key-board
PC/Notebook acok lupo diri. Darah jurnalis ambo tu mangalia baitu sajo maikuti
mood. Karano ambo sangsi, ado pulo urang nan bosan maliek kalakuan Si m.m
tukang ruok panjang ko, jo hati barek iyo sengan ko sajo dulu silaturrahmi via
alam maya ko awak hantikan.

Salamaik mangaih razaki di nagari urang. Ijan dihantikan hobi manulih tu,
Dinda. Karano papatah Latin alah mampatrikan : "Nan ditulih abadi, nan
diruokkan manapi".

Salam buek keluarga di Abu Dhabi.
mm***

lambaian daun pohon kurma
Posted on 23/06/2011 by hdmessa
Di negeri gurun pasir ini, musim panas hadir di pertengahan tahun,
Seperti siang ini yg suhu udara sampai 42 derajat,
Aku pun duduk berteduh di bawah pohon kurma,
dalam naungan  42 helai daun kurma, yang melambai2 tertiup angin kencang dari
gurun pasir, berkecepatan 42 km/jam.
Di atas tampak 42 buah  kurma berwarna coklat tua, tanda hampir matang
jauh di depan  hamparan gurun pasir luas terbentang, tampak fatamorgana, bagai
kolam yg bergejolak air nya,
Saat ku tengok ke belakang  sana, 42 batang pohon kurma tegap berbaris
sepanjang jalan,
daun nya melambai2 tertiup angin kering, seolah membuka kembali 42
lembaran  kenangan buku kehidupan masa lalu, lembaran buku kehidupan yg
penuh gambar rupa warna….
Barisan 42 batang pohon kurma itu mengingatkan ku ;
pada jejeran tiang melengkung bercorak kaligrafi indah di dalam mesjid nabawi,
Madinah  ,
pada jejeran 42 gedung tinggi pencakar langit, sepanjang pulau palm jumeirah
Dubai,
dan juga pada jejeran 42 batang pohon pinus yang tegak berdiri di
sepanjang pinggiran kebun teh Malabar, yang menjadi batas alam dg hutan
pinus di lereng gunung wayang windu, Bandung selatan.
Dalam perjalanan dari Bandung ke atas gunung wayang windu sana, kulalui jalanan
pegunungan yg penuh kelokan,
ada sampai 42 kelokan jalan yg dilalui sepanjang jalanan mendaki dari kota
Bandung  ke atas gunung sana.
Dari lereng gunung Malabar, 42 derajat ke arah timur , tampaklah
menjulang tinggi gunung Papandayan, Garut.  Dalam perjalanan lintas alam
bersepeda dengan teman2 dari wayang windu, kami sampai ke puncak gunung nya.
Di dalam kawah besarnya, ada  42 buah kubangan kecil yg menghembuskan asap
panas,  menakutkan sekali melintasi di dalam kawah  besar tsb,
bagai berjalan di neraka yg bergejolak…
Di sebalik gunung Papandayan, sampailah di daerah Garut, dimana dulu
sempat bertemu dg kang  Ade, petani kentang, yg hampir bangkrut terlilit hutang
42 juta rupiah, pinjaman mencekik dari tengkulak. Alhamdulillah, kami berhasil
membantu nya keluar dari jeratan hutang  lintah darat
tsb.
dengan uang 4,200 rupiah, bis mekar jaya, membawa kami dari garut pulang ke
bandung
Di Bandung dekat kampus gajah duduk, jam 11.42 adzan dzhuhur
berkumandang dari menara mesjid salman , tapi diacuhkan saja oleh 42
ekor kuda bercelana karet ban bekas, yang terus berjalan mengitari taman
  ganesha , disaksikan  patung gajah duduk, yang tak pernah marah walau
tempat belajarnya jadi ribut oleh suara ringkikan kuda dan suara knalpot
 angkok warna pink trayek no 42.
Di Jakarta, trayek no 42, itu adalah  Metro mini, T-42, trayek pulogadung –
pondok kopi,
yang walaupun penuh berdesak, & banyak pencopetnya,
tetap dikejar banyak orang untuk bisa sampai ke tempat mencangkul di kebon
pabrik pulogadung
Di jalanan menuju pabrik, berjejerlah 42 motor ojek dan 42 orang  mulai
tukang nasi uduk, pengamen, anak jalanan & pengemis kucel, yg
mengais rezeki dari org yg lewat.
Waktu kuliah di kampus gajah duduk, 42 sks nilai nya rantai karbon
melulu, hanya C, C dan C lagi nilainya, sungguh suatu  karunia Illahi yg
menakjubkan, bisa selesai juga
4,2 nilai ujian kimia di esema, sehingga warna raport pun bisa merah, tak naik
kelas, syukurlah pulpen yg menulisnya salah memberi warna
hitam , sungguh terasa memalukan kalau sampai tak naik kelas di sekolah
gedung tua peninggalan, belanda, esema tilu bandung.
Sungguh beruntung, walau hanya dg modal pas pasan, bisa lewat juga di kedua
perguruan silat kahot yg masih jadi kejaran kaporit orang
sekolahan sampai saat ini…
4-2 adalah score angka kemenangan, saat main bola di lapangan
tegalega, antara teman2 ku smp pasundan, lawan tetangga sekolah anak smp 3, di
akhir pertandingan, hampir saja terjadi perkelahian tawuran ,
untunglah sempat dilerai oleh tukang becak & pemulung yg ikut
menonton bola…
4 org anak kecil, berlarian mengejar 2 buah layangan yg tersangkut di atas
pohon jambu air dekat sekolah esde ku dulu…
40 anak tangga di pasar atas Bukittinggi, adalah jalur lintasan yg
begitu riang kulalui saat berjalan di pagi hari dengan ayahanda
tercinta, saat masih kecil dulu, berjalan melintas menuju taman bunga 42 rupa
warna  di  dekat jam  gadang
Bukittinggi, kota sejuk yg asri, indah permai dikelilingi 4 bukit yg tinggi
menjulang dan 2 lembah dalam menghunjam.
Di kota indah inilah jam 4 pagi lewat 2 menit, ibunda tercinta melahirkan ku….
Alhamdulillahi rabbil alamin, terima kasih atas nikmat Mu selama ini,
Ya, Allah, limpahkanlah kebaikan pada kedua orangtua ku, maafkanlah kesalahan2
mereka
Saat menengok ke belakang, betapa lembaran perjalanan panjang  ini  serasa
sekejap saja berlalu
Saat ku tengok ke depan, tampak terhampar luas  gurun pasir kosong,
empty quarter desert, salah satu  gurun pasir terluas di dunia, terhampar di 4
negara; UAE, Oman, Yaman & Saudi.
tak terbayangkan, hamparan gurun pasir kosong melompong tanpa kehidupan,yg
kira2 seluas pulau Kalimantan…
Saat berteduh, di bawah pohon kurma ini ,hanyalah  istirahat sejenak, karena
perjalanan harus berlanjut,
seperti kata orang  jawa, wong urip iku, mung mampir ngombe, perjalanan hidup
ini bagaikan istirahat minum air sejenak saja.
sejauh mata memandang hanya hamparan pasir membentang sampai ke kaki
langit di ujung cakrawala sana, rasanya bagaikan hamparan tak bertepi,
 begitulah juga masa depan, walau penuh rencana, tak bisa dipastikan,
masa depan adalah rahasia Illahi, manusia hanya berusaha dan berdoa…
teringat pesan tetua di ranah minang dulu,  Alam terkembang jadi
guru, dari alam kehidupan kita bisa mengambil pelajaran, dari masa yg
telah berlalu pun kita bisa pula mengambil pelajaran,
hanyalah keledai yg terjatuh lagi ke lubang yg sama, tak mau  mengambil
pelajaran perjalanan kehidupan…