From: "sjamsir_sjarif" <hamboc...@yahoo.com>
Sender: rantaunet@googlegroups.com
Date: Tue, 15 Nov 2011 07:29:42
To: <rantaunet@googlegroups.com>
Subject: Re: [R@ntau-Net] Fwd: Takona Undangan Tontong jaman Sisuak Bundo.

Bundo Nismah, mungkin pangana Nis maleset saketek jo Ikatan Tunjangan Dinas
(ITD) SGA 1952-55 tu. Kalau pangana ambo indak salah, rasonyo awak manarimo
Rp180.00 sabulan. Sabab, di ambo untuak indekos di Lundang Rp100. Takana di
ambo ITD SGB nan Rp125 tu. Gaji Guru-guru SR mudo wakatu itu hampia samo jo ITD
anak-anak SGA. Nis mungkin takona bara harago ameh wakatu itu.

Bukan mambanggakan diri doh -- Awak, sebagai anak-anak pendidikan menengah
tingkat atas pertama di Payokumbuah, Calon-calon Guru waktu itu dengan
budipekerti nan elok-elok, marupokan Kesayangan dan buliah dikatokan Pujaan
Rang Payokumbuah. Bukan sajo dek elok laku, tapi anak-anak mudo ko bapitih.
Pitih mereka digunokan di Payokubuah dalam Masyarakat Ekonomi Payokumbuah
untuak devisa lokal.

Awak, Anak-anak SGA, diharuskan mambali speda untuak ka sikola, mambali dan
misti mamakai sipatu, dan arloji tangan. Pakaian bersih dan disiplin. Itulah
minimum tuntuan Pak Djaka Datuk Sati Guru Mulia kito. Masih takona di ambo,
katu sebagian kami duduak-duduak di bangku panjang di lua kelas waktu
istirahat, Pak Djaka (seorang pendidik dengan disiplin nan kareh) pura-pura
lalu di muko kawan nan duduak. Tibo di hadokan kawan nan pakai tarompa, baliau
purak-purak mamijak kaki kawan tu jo sipatu baliau. Sudah tu baliau "Galak Pak
Djaka", dengan ucapan "Ehh...! Sayang terpijak; itulah sebabnya saya suruh
kalian beli dan pakai sepatu!"

Bayangkanlah sumbangan ITD anak-anak SGA tahun 1952-52 sajo duo kelas awak 72
urang, namarimo 72xRp180 = Rp12,960.00. Dalam satahun 1952-53 sajo, 12 x
Rp12,960.00 = 155,520.00

Sasudah tahun partamu 1952-53 ado duo kelas, tahun ke-2 tambah satu  kelas lai,
tahun 1954-55 tambah duo kelas lai jumlah anak-anak SGA lah manjadi kiro-kiro
200 urang. Bayangkan jumlah pitih masuak ka Payokumbuah 1952-55 nan awak alami
sebagai masa damai dengan masyarakat berbahagia. Awak dimanjokan ditarimo
dengan baiak dek Masyarakat dan urang pasa Payokumbuah. Dalam pangalaman hiduik
ambo sebagai remaja, pendidikan dan kehidupan bersama masyarakat di Payokumbuah
merupakan kenangan indah nan indak dapek talupokan...

Sudah SGA dibuka, SGB menyusul pulo (lupo ambo antah nan maa nan dahulu), sudah
tu Fakultas Pertanian pun dibukak 1954. Sekalian anak-anak mudo ko berikatan
dinas menyumbangkan devisa untuak Payokumbuah...

Salam sebagai kenangan.

-- Sjamsir Sjarif
SGA-Negeri Payakumbuah 1952-55
Santa Cruz,California, November 14, 2011