Probabil ma astept sa pot folosi o
> caseta la fel cum as folosi un hdd
--- In nici un caz. O banda este un mediu de stocare cu acces
secvential, adica oricum trebuie sa parcurgi (chiar daca cu
fast forward) partea de inceput a benzii pina a ajunge la datele
stocate la sfirsitul sau.

>  insa abordarea, evident, e alta.
> Ce alte utilitare exista pentru administrarea de back-up pe tapes?
--- Uzual benzile sint folosite pentru backup. Orice program serios
de backup stie sa-ti organizeze benzile, sa ti le verifice, sa scoata
doar anumite fisiere de pe ele, etc. Recomand Arkeia Lite, ca e free.
www.arkeia.com

> Cum pot verifica integritatea unui back-up (de pe caseta) fara sa incerc
> un restore?

--- vezi mai sus.
> Cum pot/Se poate face restore doar la anumite fisiere/directoare fara un
> restore complet?
--- vezi mai sus.
> Cum aflu cat din capacitatea unei casete este folosita pentru un anumit
> back-up?
--- Un program inteligent de backup iti va spune. Again, vezi arkeia.
> Ce avantaje/probleme prezinta un folosirea compresiei? (tar cu z sau j)
> Si o ultima intrebare, pentru cei care au experienta cu ambele solutii
> de back-up (disk si tape), care sunt concluziile personale in urma
> folosirii celor doua?
--- benzile sint mai usoare, mai usor de transportat si arhivat, si
insensibile la socuri mecanice. De asemenea nu am auzit pina acum de
biblioteci de hard discuri automate, isa biblioteci de benzi exista.
Sint unele situatii in care un backup intreg poate avea citiva
terrabytes de date, si atunci se folosesc roboti care incarca automat
casetele in unitati. De asemenea, uneori se impune pastrarea unor
snapshoturi saptaminale/lunare, fiecare de citiva tb pentru perioade
indelungate de timp - caz in care este mai simplu sa ai o colectie de
benzi decit una de harddiscuri.Si evident in asemenea cazuri se folosesc
aceiasi roboti.

De-a lungul timpului s-a ajuns la concluzia ca benzile sint cele mai
potrivite medii de stocare pe termen lung, fiind cel mai putin afectate
de diversi factori adversi (umezeala spre ex).