hai sa separam problema (mie nu-mi place 'prin proxy' asa ca o sa dezbat fara):

1. daca ai prin bgp clasele metropolitane, poti sa faci un script care
sa ia din tabela de routare clasele si sa le puna in iptables cu -j
ACCEPT, dupa care -j DNAT/REDIRECT (daca vrei proxy, pui 2 squid-uri
sa zicem, si metro le redirectezi in primul, restul in al 2-lea)

2. fairness la clienti, sa nu fie per conexiune, sa fie per IP,
folosesti ESFQ (http://fatooh.org/esfq-2.6/) si poti sa-i pui pe toti
care au aceeasi banda cumparata intr-o clasa care are suma latimilor
de banda. sau bineinteles, fiecare client cu clasa lui htb

scuze daca e neclar.