Dizzy scria la data de 5 Ianuarie 2006:

> E cache-er pt mai multe chesiti (nu numai hosturi DNS dar si username,
> group-uri, etc). E solutia GNU libc

        s/GNU libc/SysV/

> pt problema de scalabilitate daca ai multi useri/grupuri in system si
> nu ai o baza de date cum are FreeBSD pt ele.

    Baze de date pentru user-i si grupuri poti avea si sub Linux,
configurabil in nsswitch.conf:

        man 5 nsswitch.conf | less +/db

Faptul ca nu stie nimeni sa le foloseasca e o cu totul alta poveste. :-)

    Insa nscd nu pentru asta e util, ci pentru cazul cand importi
user-ii sau grupurile prin retea.  In particular daca tii o parte din
grupuri in LDAP si folosesti o aplicatie care freaca fisiere si cheama
setgroups(2) (cum ar fi Apache), nscd e esential chiar daca nu ai decat
5 grupuri in LDAP.

> E bun si pt tine, nu inteleg care e problema cu el.

(1) Nu face caching la resultatele resolver-ului cum vrea omul, ci la
    hosts si networks configurate in nsswitch.conf.  Iarasi util daca le
    importi prin retea.

(2) Crapa.

[...]
> Merg oricare din acestea. Principiul meu e asa:
> 1. vrei DNS cache doar pt masina locala, use nscd (din moment ce vine
> oricum cu glibc si asta e scopul lui)
[...]

    Nu ai inteles la ce foloseste nscd.

    Salutari,