Daniel Vrabioiu scria la data de 26 Ianuarie 2006:
> se da un postfix care in fiecare zi trebuie sa trimita 10.000 de
> mailuri.  80% din .recipienti. sunt @yahoo.com. de ceva timp apare o
> problema. mailurile catre yahoo imbatranesc in coada.

    E util sa faci si masuratori:

        http://www.postfix.org/QSHAPE_README.html

> daca dau un postqueue -f timp de 1-2 min se duc cateva mailuri (20-50)
> dupa care iar se puturoseste.

    Citandu-l pe Victor Duchovni: nu trage apa unei toalete infundate,
desfund-o mai intai. :-)

    In cazul unei congestii cauza nu e niciodata algoritmul de
scheduling al Postfix-ului, iar flush-ul cozii nu rezolva problema ci
o agraveaza.  Lasa Postfix-ul sa-si faca treaba.  Exista foarte putine
situatii in care flush-ul cozii este o idee buna, iar asta nu e cu
siguranta una dintre ele.

> am tot variat default/initial_destination_concurency si numarul de
> procese doar ca am impresia ca nu e de la postfix problema. cred
> ca yahoo a limitat numarul de mailuri pe care le primeste intr-un
> interval de timp.. mai ales ca totul a mers perfect pana acum 3
> saptamani. eu am aflat despre problema asta acum cateva ore si cam
> trebuie sa o rezolv maine asa ca nu am timp de experimentat prea mult
>
> daca setez postfixul sa le trimita mai incet nu ma ajuta cu nimic
> pentru ca am nevoie ca mailurile alea sa ajunga in cateva ore (3-4
> [...]

    Problema a fost studiata in detaliu, cauta in arhivele listelor
Postfix.  Ideea e ca Yahoo are o armata de masini ca front end pentru
mail, daca una iti raspunde prea incet treci la urmatoarea.  Exemplu:

master.cf:
==========
yahoo     unix  -       -       n       -       50      smtp
          -o smtp_connect_timeout=5
          -o smtp_helo_timeout=20

transport:
==========
yahoo.co.uk                     yahoo:
yahoo.com                       yahoo:
yahoo.fr                        yahoo:

main.cf:
========
yahoo_destination_concurrency_limit = 3

    Connection caching nu e neaparat o idee buna in cazul asta, tinand
cont de limitele puse de Yahoo.

> eu ma gandeam sa adaug un al doilea postfix pe un alt ip si sa fac un
> round robin. succes/horror stories?
>
> orice alta idee/sugestie e bine venita.. cifre despre limitarile yahoo
> sunt la fel de bine venite.

Daniel Vrabioiu scria la data de 26 Ianuarie 2006:
> mailurile sunt toate pe baza de subscription si o parte sunt chiar
> platite.. sugestia cu domainkeys e o idee.. pentru cine e interesat
> uite si o solutie pentru postfix: http://jason.long.name/dkfilter/

    Ai constatat ca procesorul tau s-a cam lenevit in ultimul timp, si
te-ai gandit sa-l pui sa faca putina miscare... :-)

    Salutari,

    Liviu Daia

--
Dr. Liviu Daia                                  http://www.imar.ro/~daia