Bogdan Botez wrote:

[..]

te-ai mira daca ti-as zice ca nu are ppd?!

:)

mda. eu tot sper sa rezolv. pentru a nu lasa impresia ca e vreun
super-parametru sau alt secret, este vorba de

job-originating-host-name

in lipsa caruia nu functioneaza corect (pseudo) autentificarea...
care in cazul cups-lpd e minunata si lipseste cu desavarsire, accept
critici daca nu stiu bine.

Hm, credeam ce era vorba de alt fel de parametrii. Ce versiune de cups folosesti, am vazut in changelog-ul de la 1.1.15 ceva de genul:
The LPD mini-daemon (*cups*-lpd) now passes the *job-originating-host-name* attribute to the scheduler (cupsd).
poate sa fie din cauza asta, daca zici ca samba (care presupun ca foloseste direct ipp) paseaza corect parametrul.

mitu