Tarhon-Onu Victor wrote:

    Deci, in principiu, eu as face asa:
- ce distro vrei tu (FC4 - go for it, e ok ca orice alt distro modern normal);

eu am avut fc4 acasa pina acum 10 zile. nu pot sa ii reprosez nimic anume, dar nici nu mi-a placut in masura in care mi-a placut rh7.3 la vremea lui.

- la DM le poti pune atit gnome cit si kde ca sa le faca viata lor (de fosti vindozeri) mai usoara. Sau parca era DM-ul ala care semana cu vindoz XP, vezi ce e cu ala. Uita-te si la icewm, are o asezare a meniurilor similara cu goazele, ii poate ajuta ca feeling;

dupa cum ti s-a mai spus: indiferent ce pui, joaca-te prin configuri si nu il lasa sa porneasca automat toate traznaile implicite. altfel ajungi ca imediat dupa login sa ai 180-300 MB ocupati (!)

    - desigur openoffice, fa-i update din updates la OO 2;

yum update e indicat oricum
pot sa iti trimit daca vrei yum.conf-ul meu de fc4, care include si repository-urile de chestii neincluse implicit in distributie din motive de licenta (RH sint foarte puristi, ce nu e GPL/BSD/etc nu este disponibil. primul lipsa fiind xmms-mp3)

- mergi pe freshrpms.net,

care are mirror pe ftp.lug.ro ...

configureaza ca repository activ pe cel de pe freshrpms (au ei un rpm acolo care contine fila cu descrierea repository-ului, gpg key-ul, etc) si da drumu la mplayer, mplayer-skins, mplayer-fonts, xmms, xmms-skins, xmms-mp3;

actually  recomand dag si dries ca repository-uri

- ca modalitate de file sharing cred ca ar fi nimerit sa optezi pentru un server dedicat, pentru ca ar avea ei mai putina bataie de cap (insa si mai putina flexibilitate). Daca tot zici ca vrei sa pui FC4 atunci vezi ce stie sa faca trasnaia aia de samba swat

daca te dai cu swat, ai grija fiindca iti va lasa dupa utilizare fisierele smb.conf fara nici un comentariu in ele. in conditiile in care initial 80% din fisier sint comentarii.

eventual system-config-samba. Nu le-am accesat/rulat niciodata insa e foarte posibil sa aiba niste chestii de click-click-bang pentru click-useri,

numai ca tre' sa fii root ca sa le folosesti.

- ca sugetii generale... nu mare lucru. Lasa-le ws-urile sa booteze in runlevel 5 sa se logheze din ecranul ala grafic,

si vezi ca ai optiuni sa faca autologin si/sau sa preselecteze userii care apar afisati.

sa nu fie prea brusca trecerea de la winxp la ceva text criptic in care tre' sa dea (fara sa stie de fapt ce se intimpla) startx (nu ca ar sti ce se intimpla cind se logheaza in geam grafic, dar macar nu au mtiv sa se intrebe sau sa fie oripilati).

yuck. runlevel 3 oricum nu are ce cauta pe WS-urile unor oameni care abia dau cu nasul de linux si nu vor sa devina admini. ma rog, are ce cauta cind sint dispusi sa se dea pe net folosind elinks si mutt.

Gindeste-te si la optiunea unui server puternic pe care sa ruleze aplicatiile iar statiile sa fie doar pt afisare (resp diferenta din ssh -X/Y + run application si mount via NFS + run app)