Am umblat la amandoua si nu numai :(
Insa modificari majore in squid.conf sau in rc.firewall.conf nu sunt. S-ar putea ca problema sa fi aparut din alta parte...

daca nu mai ies pe net direct, ai eliminat din script un iptables -A POSTROUTING -t nat -j SNAT sau ai adaugat un iptables -A FORWARD -j REJECT (sau un -P FORWARD DROP si nu ai regula de ACCEPT pt clasa ta)

eu zic sa iei partea buna: e un moment oportun sa inveti iptables :)

Intr-adevar, zilele astea am invatat mai multe despre iptables insa desi stiu aproape pe de rost diagrama de la : http://www.knowplace.org/pages/howtos/firewalling_with_netfilter_iptables/configuration_syntax.php nu prea inteleg cum sa pun regulile in functie de ce vreau eu...

Oricum, multumesc mult pentru ingaduinta si ptr incurajare...