Salut,

Am o retea backbone care am impartit-o, pentru a putea limita accesul in
ea, in doua VLAN-uri: X si Y.

Am urmatorul setup

ROUTER <---> p1 SWMAIN p2 <--> p1 Catalyst p2 <--> p1 SW1 pi <-->
clienti.

La clienti, merg cu doua VLAN-uri, pana in routerul lor Linux, in care
am facut doua interfete vlanX si vlanY. p1 din SW1 marcheaza pachetele
ce vin dinspre p2 Catalyst cu VLAN tag X, accesul Internet. VLAN Y e
folosit pentru accesul metropolitan, nu ajunge in SWMAIN, inca.

In mod normal, n-am stiut de prezenta switchului Catalyst si nu realizam
de ce nu comunica SWMAIN cu SW1 cand activam VLAN-urile pe SWMAIN...
Apoi mi s-a spus ca s-a trecut prin acel Catalyst, facandu-se un port
VLAN pe el. 3 porturi au fost separate intr-un anumit VLAN.

Ce vreau eu: vreau ca informatiile mele de VLAN sa treaca prin acel
Catalyst fara sa fie alterate, dar tag-urile VLAN de le folosesc eu sa
nu interfereze cu alte VLANuri ale Catalystului, daca au aceasi valoare
de tag.

Aveti idee de unde sa incep? Eu am vazut ca IOS-ul are posibilitatea de
8021q-in-q, dar nu stiu daca este exact ceea ce am eu nevoie. Adica
daca pun portul in 8021q, atunci sa nu inteleaga IOS-ul ca vreau sa fac
VLAN trunking. Acces in Catalyst nu am, o alta persoana o sa faca
setarea, dar nu prea e timp de teste, pentru ca reteaua e UP & running.

Vreau ca in prima faza configuratia din Catalyst sa lase informatiile
mele de VLAN in pace dar sa lase sa treaca si frame-urile nemarcate,
dar p1 si p2 de la Catalyst sa ramana in continuare separate de restul
porturilor. Adica sa am un fel de port VLAN, dar care sa nu faca
discard la tag-urile de le folosesc eu si nici sa nu fie forwardate in
alte porturi, daca valorile mele sunt aceleasi cu alte vlan-uri ce sunt
definite in Catalyst.

--
  Claudiu Cismaru
  GPG Key: http://maya.cnixs.com/~claudiu/claudiu.gpg