Salut,

Am un sistem cu K8M800 pe care rulez un Debian Etch, kernel 2.6.15-1-k7/2.6.16-2-k7 (la alegere, ca fac la fel) pre-built si driverele spca5xx din surse. Pe USB am 2 webcamuri A4tech (aveam 3, da' am dat vina pe a 3-a c-ar bloca sistemul - fals) care merg cu driverele astea. Cand le accesez individual, merg fara probleme si in motion si in xawtv. Cand il pun pe motion sa foloseasca amandoua camerele... a doua se duce cu vaca si motion nu mai poate fi oprit decat cu SIGKILL. Dupa cateva incercari, kernelul se duce in balarii prin spca5xx, dar nu inainte de a-mi raporta mai multe "/usr/src/modules/spca5xx/drivers/usb/spca5xx.c: [spca50x_isoc_irq:1506] Non-zero status (-84) in isoc completion handler" care ma duce cu gandul ca problema ar fi prin codul USB din kernel, nu in driver.

La lucru am kernel 2.6.16.20 vanilla compilat din surse, si ala se comporta si mai aiurea cu driverele astea. Da oops prin codul sysfs imediat ce am conectat camera si udev a incarcat modulul.

Se gasesc in Romania webcamuri care sa mearga cu ce este deja in kernel (cumparabile de la UltraPRO sau alte magazine consumer-oriented cu prezenta in Iasi) in cazul in care spca5xx-u' chiar e cu vaca? Sau sa caut camere IP ieftine si sa ma rog sa mai si gasesc din alea fara ActiveX?

Eu as incerca si un 2.4.27, dar momentan nu reusesc sa compilez spca5xx-u' pt. kernelul pre-built din Debian. Daca-l compilez de la zero, sa ma astept la aceleasi simptome? (Oricum il compilez, ca altfel ma uit la pereti).

In timp ce scriam mailul asta, m-am mai jucat cu camerele. Le-am pus pe bus-uri diferite (cf. lsusb) si... surpriza! Nu mai da mesajul ala de eroare pe USB. Se naste intrebarea: e controllerul USB de pe K8M800 cu vaca? Sunt driverele USB care merg pe K8M800 cu vaca? Camerele pe bus-uri diferite merg, pe acelasi bus nu... mai ales daca am tupeul de a indesa camere in huburi USB pe acelasi port (am incercat si asta).

Sistemul urmeaza a fi folosit pt. supravegherea angajatilor unui magazin, si o sa duca vreo 4 camere. lsusb zice ca am 5 bus-uri USB. Nu prea-mi place ideea de "o camera pe bus", mai ales ca trebuie sa ghicesc pe care bus e fiecare port.

A mai incercat cineva asa ceva? Ce rezultate ati obtinut? Opinii de la alti Linux power-useri?