Se da un centos care a fost instalat pe 2 hdd-uri de 160 GB puse in raid1, fiecare partitie (/var,/home,/usr,/boot,/) fiind pe cate un mdX A crapat un hdd, si a fost inlocuit.(raidul era facut din sda si sdb, a crapat sda-ul)
Acum vechiul sdb a ajuns sda, iar hdd-ul nou a ajuns sdb.

Problema este ca acum nu mai pot baga in raid sdbX-urile cu pricina.

daca incerc mdadm /dev/md2 -a /dev/sdb1 imi spune
mdadm: hot add failed for /dev/sdb1: Invalid argument

cat /proc/mdstat arata asa:

Personalities : [raid1]
md2 : active raid1 sda1[1]
     513984 blocks [2/1] [_U]
md4 : active raid1 sda3[1]
     10241344 blocks [2/1] [_U]
md1 : active raid1 sda5[1]
     1020032 blocks [2/1] [_U]
md3 : active raid1 sda6[1]
     129154432 blocks [2/1] [_U]
md0 : active raid1 sda2[1]
     15358016 blocks [2/1] [_U]

Alte chestii:

mdadm --examine /dev/sdb1
mdadm: No super block found on /dev/sdb1 (Expected magic a92b4efc, got 00000000)

major minor  #blocks  name

  8     0  156290904 sda
  8     1     514048 sda1
  8     2   15358140 sda2
  8     3   10241437 sda3
  8     4          1 sda4
  8     5    1020096 sda5
  8     6  129154536 sda6
  8    16  156290904 sdb
  8    17     514048 sdb1
  8    18   15358140 sdb2
  8    19   10241437 sdb3
  8    20          1 sdb4
  8    21    1020096 sdb5
  8    22  129154536 sdb6
  9     0   15358016 md0
  9     3  129154432 md3
  9     1    1020032 md1
  9     4   10241344 md4
  9     2     513984 md2
253     0  156289360 dm-0
253     1     514048 dm-1
253     2   15358140 dm-2
253     3   10241437 dm-3
253     4    1020096 dm-4
253     5  129154536 dm-5

Nu ma pricep f bine la raid software, pana acum preferam sa le fac pe controllerele onboard in cel mai rau caz, chiar daca erau tot soft.

Nu inteleg ce e cu magic-ul ala care nu se pupa, si de ce in proc/partitions sdb-ul are alte minor-uri decat sda-ul si md-urile.Probabil problema e pe udneva de-aici, dar nu am gasit nici o metoda de a schimba minor-ul sau magic-ul :)

Pe google am gasit o gramada de topicuri incepute cu o problema asemanatoare, si lasate in aer, fara nici o explicatie/rezolvare.

Mentionez ca am partitionat si sdb-ul la fel ca sda-ul (cu sfdisk dump /dev/sda |sfdisk /dev/sdb) Am incercat sa adaug atit sdb-urile raw, cat si cu filesistem pe ele, da aceeasi eroare.

Any HELP?

Danke.

Am uitat sa mentionez ca masina e live, si nu prea imi permit cine stie ce downtime la ea.