On Fri, 10 Nov 2006, Andras Mantia wrote:

On Friday 10 November 2006 11:19, [EMAIL PROTECTED] wrote:
Ei bine, sunt total incepator si vreau sa ma descurc cu linuxu'. Same
old... Am un suse 10 si cam putin ram, doar 256. Am pus kde si merge
cam greu daca dau drumu la firefox si la vreo inca cateva chestii.

Sincer, asta e normal. Firefox nu foloseste biliotecile KDE, deci va
incarca o multima de lucruri in memorie. Daca mai si pornesti
OpenOffice.org sau GIMP, calculatorul va merge ca un melc.

Se
poate optimiza in vreun fel sau trebuie apelat la upgrade-ul de ram
pe care momentam n-am de unde sa-l iau?

Cateva sugestii:
- opreste tot ce nu-ti trebuie (YaST-System-System Services si
YaST-Network Services-Network Services (xinetd))
- verifica DMA-ul pentru HDD, cum au mai spus (YaST-Hardware- IDE DMA
Mode)
- opreste ce nu-ti trebuie pt. KDE (Control Center-KDE
Components-Service Manager)
- porneste cat mai putine applet-uri pentru Kicker si aplicatii care
intra in system tray (ci prefera applet-uri in loc de aplicatii, e.g in
cazul lui Klipper)
- incearca sa folosesti numai aplicatii KDE (Konqueror, KMail, etc.)
- utilizeaza cat mai putine desktopuri si fara wallpaper

Eu sunt destul de multumit cu KDE pe doua computere cu 192MB (PIII-550
si AMD K6-2 500), dar acum rulez Kubuntu pe ele, dar numai din
curiozitate. Prima masina rula SUSE de multi ani pana am schimbat la
Kubuntu.

Vezi http://www.kdedevelopers.org/node/2350 pentru o analiza in tema
utilizarii de memorie a aplicatiilor pe Linux (da, e facut de un
developer KDE).

Andras

Nu vreau sa fiu rau dar ... @kde.org ;)

--

"frate, trezeste-te, aici nu-i razboiul stelelor"
                                Radu R. pe offtopic at lug.ro