Poti instala pe cele N-1 servere acelasi MTA + Agent pop3/imap, iar
directoarele in care vor fi depuse mesajele se monteaza pe masin arespectiva
doar daca sunt intr-un anumit range alfabetic; la restul directoarelor se fac
link-uri. Si asa vei avea aparent N-1 servere identice. Oricum ar redirecta
DNS-ul (round robin) care acele servere tot va sti fiecare cum si unde sa aseze
fisierele

Solutia e interesanta dar , cred eu, inoperanta. Naiba mai sta sa faca
link-uri pentru 150k de useri - ma refer la faptul ca nu pornesti de
la 0 ci ai un sistem de mail pe care il migrezi sau consolidezi. La
crearea uinui nou user ar trebui minarite adduser si alte chestii
(scripturile de creare home si maildir la fiecare user).Plus ca nu mai
ai un load balancing adevarat, ipoteza ca exista o distributie
uniforma de nume utilizator si asta duce la un fel de load balancing
s-ar putea sa nu fie chiar corecta. Dar recunosc faptul ca in anumite
limite de toleranta poate fi considerata ca o alternativa
..hmm...viabila. Si destul de eleganta. Dar totusi pe mine nu m-ar
multumi ca in x% din cazuri sa am timp de raspuns dat de acces local
si in restul cazurilor (majoritare, (n-1)/n*100) sa ai ceva dat de NFS
oferit de celelate cutiute fara un storage profesional in spate. Ca sa
treci de limitarea asta ar trebui sa te uiti la ce user e si sa il
redirectezi exact spre serverul lui, iar asta e cu totul alta mincare
de peste si la alt nivel, si nu se face asa trivial.
Pe scurt, daca eu as fi ala cu banul (presupunem gros) si ar veni
ofertantul cu o solutie de genul asta (facuta cam pe genunchi) in cel
mai bun caz m-as uita cam lung la ea...daca m-as uita. Adica pornim de
la premiza ca beneficiarul are niste tehnici pe acolo care nu sunt
pelicani si inghit tot ce li se pune in fata.

Ender