* Silviu Marin-Caea wrote [Monday, November 27, 2006 01:03:05 PM +0200]

cyrus-imapd are o chestie numita cyrus murder :-O   despre care stiu ca e
special pentru imprastiat serviciul de imap pe mai multe servere.  Nu am
lucrat cu el, dar tin minte ca am ramas impresionat cand am trecut peste
asta  in documentatie.

Murder ar fi o solutie pentru cazul de fata, se preteaza la scalarea pe orizontala a numarului de useri. Vezi descrierea completa la <http://cyrusimap.web.cmu.edu/ag.html>. Atunci cand mai ai nevoie de inca n-spe useri, adaugi inca un back-end unde vor fi stocate mailbox-urile si te-ai scos. Ca amanunt, poti sa rulezi pe acelasi server si un mupdate server si un frontend si un back-end. Livrarea se poate face prin LMTP direct la back-end servere de la MTA, lista de useri se poate tine in mysql/postgresql/ldap, orice schema suportata de cyrus-sasl (si indirect de postfix/sendmail), lista de mail-uri se poate tine in Berkleydb, flat (nerecomandabil) sau formatul skiplist propriu cyrus-imapd (mai putin sensibil decat BerkleyDB la scosul din priza). A, si poti folosi domenii virtuale. Pe partea de MTA e relativ 'simplu', ai de ales intre postfix si sendmail :). Comparativ poti vedea configuratia celor de la CMU care se ocupa de proiect:
<http://cyrusimap.web.cmu.edu/twiki/bin/view/Cyrus/CarnegieMellonCyrusInstal
lation>
dar am vazut pe lista de discutii a lor cateva configuratii mai mari folosind murder (Fastmail.fm foloseste cyrus :). Pe partea de HA cauta pe lista pentru referinte, stiu ca a fost cateva thread-uri destul de mari pe subiectul asta si oamenii si-au etalat opiniile/configuratiile (NFS NU e una din optiuni).

hth,
--
mitu