On 15:58, Catalin Muresan wrote:
> Salut,

> LVS, DNS LB, sunt solutii mai multe.

> eu personal nu am testat in ultima vreme asa ceva, singura problema
> care o vad e ca serverul NFS o sa fie single-point-of-failure. Sunt si
> solutii la asta, cluster NFS dar ajungi la shared storage care e ori
> FC/SAN ori poor-man's GNBD care _iar_ e doar cu un server.

NFS+DRBD+HB (caps disclaimer - sunt acronime) scoate S-ul din SPOF IMHO

La 150k clienti poti sa-ti permiti totusi un SAN care sa exporte o
interfata bestioasa . Mai ales daca bishnitza  se invarte la setupul
asta de MX-uri.

> [...]
> - inca 2 outgoing mail servers, separat de storage/incoming, prin care
> clientii trimit mailuri, cu antivirus, antispam optional. la fel ca
> MX-urile, cu disk rapid sau ramdisk pentru queue. Astea 2 le poti
> comasa cu MX-urile, dar e mai bine sa fie separate.
>
> http://sources.redhat.com/cluster/

> spor. Poate cel mai bine ar fi, dupa ce ai citit tot, sa revii de la
> inceput si sa pui pe hartie ce anume vrei de la solutie: redundanta,
> capacitate, extensibilitate, flexibilitate, cost, tot detaliat. De
> acolo poti incepe, solutii sunt gramada, conteaza mult bugetul.

+ Lorin
+ BOFH excuse #301: appears to be a Slow/Narrow SCSI-0 Interface problem