* Dan Uscatu wrote [Tuesday, February 20, 2007 06:12:57 PM +0200]

se da un site cu 10.000 useri. se vrea implementarea unei solutii
webmail. criterii:

- stabilitate (astia 10.000 isi vor verifica emailul foarte des, cel mai
probabil)
- simplitate (userii nu au aptitudini tehnice).

persoana in charge doreste sa aleaga intre:

squirrel
horde
round cube

N-am instalat round cube pentru ca e relativ nou si inca in stadiul de alpha (?), dar cu celelalte 2 am avut ceva experiente. Horde e recomandabil pentru suport si pentru maturitate, squirrel mai e simplut dar nu-mi place pentru ca nu foloseste suportul imap din php si am avut (mai demult ce-i drept) probleme cu anumite mesaje. La numarul asta de useri cauta sa optimizezi partea de IMAP instaland un imap proxy gen perdidion sau ngix (parca asa se numea) o sa-ti mai reduca load-ul pentru serverul de IMAP si poti sa distribui mailbox-urile pe mai multe servere. Pentru php instaleaza ceva gen eAccelerator/memcache (pentru care Horde are suport) ca sa mai reduci din munca serverului de web. Exemple de deployment-uri gasesti la:
http://wiki.horde.org/Deployments .

Ar mai fi si ideea unui sqwebmail sau alt webmail care acceseaza direct mailbox-urile, dar esti fortat sa ai serverul de web pe aceeasi masina (imho NFS nu e o optiune daca vrei sa accesezi mbox-urile/maildir-urile de pe alt server).

hth
--
mitu