> Intrebarea 2. Pe de alta parte, auto=start produce acel mesaj imbecil in
> loguri ... De ce? Cum se poate scapa de acest mesaj?
la mine nu apare. si nu a aparut decit cind aveam o configurare de tipul
conn t1
   leftsubnet=xxxx
   rightsubnet=yyyy
   include=common-stuff
conn t1
   leftsubnet=uuuu
   rightsubnet=vvvv
   include=common-stuff

conn common-stuff
    left=1.2.3.4
    right=5.6.7.8
    [...] toti ceilalti param

mesajul aparea cind aveam "auto=start" in common-stuff, parserul il
considera ca un tunel ca oricare altul si incearca sa il salte

Pai eu am un singur confi fara nic un fel de include in el...
$ cat /etc/ipsec.conf
version 2.0
conn z1
   authby=secret
   left=1.2.3.4
   leftsubnet=192.168.13.0/24
   leftnexthop=1.2.3.111
   right=5.6.7.8
   rightsubnet=10.0.100.0/24
   rightnexthop=5.6.7.222
   keyexchange=ike
   ike=3des-md5-modp1024
   auth=esp
   esp=3des-md5-96
   pfs=no
   auto=start
include /etc/ipsec.d/examples/no_oe.conf

Daca in loc de auto=start ii scriu auto=add, gata nu mai apare mesajul ala
cretin. Problema e ca nu pot scrie auto=add pe ambele routere, deci nu pot
sa scap de mesaj ...

Dupa cum vezi, la mine in conf nu am nici un include cum e cazul tau

da' stii ca openvpn

oh ... sorry, sunt deja prea obosit... igore please

Alx