--- Cu toate ca nu sint de acord cu sin in sensul ca "sa ne bagam p***
in ele de diacritice", cred ca exagerezi.

> Românii ar fi prima națiune din lume care ar face rabat de la propria
> lor identitate.

--- Nu ma simt citusi de putin reprezentat de diacritice. Si nici macar
nu-i vorba de  de diacritice, ci de diferenta intre un ţ cu sedila si
unul cu virgula.
Dimpotriva, mi se pare cam prea mult zgomot pentru nimic. Hai acum sa
facem si noi ca francezii de dragul identitatii nationale si sa traducem
toti termenii de specialitate in romana. Nici nu vreau sa ma gindesc -
am vazut citeva asemenea tentative in numele aceleiasi "identitati" si
mi s-a facut parul maciuca.

> Nu toate scrierile sunt chat-uri pe Yahoo Messenger...
>
> În plus, la multe sarcini pe care le avem de rezolvat în viața de zi cu
> zi, scrierea facilă cu diacritice este absolut obligatorie.

--- Mecanismul pentru scriere cu diacritice exista si cine are nevoie
sa-l foloseasca il foloseste. Ah...stai, nu poate sa scrie cu virgula
sub t/s ... Sa reparam repede problema asta, ca din cauza asta nu se mai
roteste pamintul si nu se mai scrie nimic in tara asta.

>  Nici o
> revistă serioasă nu-ți primește vreun articol dacă nu pleacă scris cu
> diacritice direct de la autor (altfel, ar însemna ca vreun redactor să
> fie obligat să stea să corecteze după tine).

--- Nu ti-l primeste daca nu e scris cu diacritice *deloc*  sau daca ţ
si ş nu sint facute corect ? :)

> Pe urmă, mai sunt și regulile Academiei.

--- Saracii academicieni. Cind nu sint ocupati sa putrezeasca in
scaunele lor de la Academie in timp ce moartea ii cauta pe acasa, mai
schimba pe ici pe colo citeva reguli de scriere in numele identitatii
nationale. Probabil ca identitatea asta se schimba la fiecare 10 ani,
altfel nu se explica...( Oare la polonezii si patagonezii aia de-i
pomenesti tu e la fel ? )

> Iar în actele oficiale scrierea cu diacritice este impusă prin lege.

--- Ce amuzant. Hai cu mine la un ghiseu al unei banci, sau a unei
administratii financiare, sau la un minister oarecare... si hai sa vedem
din toate actele, formularele si tipizatele care circula pe acolo cite
AU vreo urma de diacritice (nici nu mai vorbesc de problema existentiala
a sedilei versus virgula... )

> Numai bine,
--- Asemenea.

Vali.