Salut!

Am o întrebare legată de recuperarea parolei (password recovery) de root pe Linux. Pe sistemul meu pot să o schimb foarte uşor folosind opţiunea init=/bin/bash ca argument de boot-are în ecranul GRUB. În acel moment mi se oferă un prompt de root, trebuie remontat sistemul de fişiere rădăcina rw şi pot folosi passwd.

O altă soluţie este folosirea unui LiveCD (sau a unui alt Linux instalat pe acelaşi sistem de calcul), montarea sistemului de fişiere de pe hard-disk, chroot şi iar passwd.

Prima soluţie este mai simplă întrucât nu necesită folosirea unui LiveCD. Eu folosesc Debian şi această metodă este funcţională. Am, însă, un prieten care foloseşte Gentoo şi care nu poate schimba parola întrucât în momentul în care ar trebui să-i apara consola de root îl întâmpină mesajul "Give root password for maintenance (or press Control-D ...)". Ştiu că am întâlnit şi eu această situaţie la un Ubuntu mai demult (nu sunt aşa sigur însă).

Are cineva idee de ce se întâmplă acest lucru şi dacă poate fi schimbat acest comportament? Are cumva legătură cu opţiunile de compilare ale nucleului? Eu am un nucleu compilat şi cred că şi prietenul meu (având Gentoo).

Mulţumesc,
Răzvan