Salut,

Caut o soluie cat mai eleganta pentru urmatoarea situatie :
(stiu ca in general s-a mai discutat si ca azi e vineri dar, totusi,
poate ma lamuresc)

se dau 4 sedii legate la net prin 2 isp-uri si intre ele printr-un
openvpn facut numai pe interfetele catre ISP1. Acest tunel se leaga de
un al 5-elea sediu care este conectat printr-o singura legatura de net
(sa zicem ca prin ISP3) si care este si server openvpn

Se doreste ca traficul vpn din cele 4 sedii sa treaca numai prin
interfata catre ISP2 iar restul traficului prin interfata catre ISP1
si sa existe un mecanism de failover (nu neaparat si de load
balancing) , adica in momentul in care pica ISP1 tot traficul sa
treaca prin ISP2 si invers.

eu vad deocamdata 3 posibilitati teoretice sa rezolv problema:

1. bgp - domeniu la care nu ma pricep deloc dar pot studia daca este
solutia cea mai buna si de aseamenea cumpararea unui AS number nu cred
ca este o problema dar as vrea totusi sa incerc si alte metode
inainte.

2. in fisierul de configurare al openvpn sa trec rutele la care se
face push prin ambele conexiuni cu metrica diferita

push "route 10.20.1.0 255.255.255.0 GW_ISP1 3"
push "route 10.20.1.0 255.255.255.0 GW_ISP2 2"

10.20.1.0 este unul din subneturile din cele 4 sedii

am incercat varinata asta pt ca mi se parea destul de eleganta dar nu
am reusit sa o fac sa functioneze. posibil sa mai trebuiasa sa modific
cate ceva prin firewall.

3. marchez pachetele care pleaca catre celelalte subnet-uri pt fiecare
locatie si le trimit prin interfata catre ISP2. un script in cron
verifica daca interfetele sunt up si modifica regulile din firewall in
concordanta.

ceva de genul:

 echo 201 ISP2_table >> /etc/iproute2/rt_tables
 ip rule add fwmark 2 table ISP2_table

 iptables -A PREROUTING -t mangle -d 10.20.0.0/24  -j MARK --set-mark 2

 ip route add default via $GW_ISP2 dev $ETH_ISP2 table ISP2_table

In cazul de fata nu sunt sigur ca am facut marcarea corect , daca ar
mai trebui alte reguli in firewall sau daca vpn-ul va functiona
corect.

Astept orice sugestie, nu vreau mura in gura dar nu ma deranjeaza nici
o pomana...
macar sa stiu ca drumul pe care am plecat nu e gresit din start.

Daca ceva nu e clar va explic cu placere.

Multumesc,
Alexban