> Treaba e relativ simpluta. Daca ai VPN o sa ai multa
> incapsulare/decapsulare de facut care cam manca procesor, deci in
> cazul asta recomandarea mea e un intel la minim 2,5 ghz. Iptables &
> friends iau si alea ceva ram + tunelel ridicate local, deci mai adaugi
> si 1-2 gb de ram. Daca vrei si un squid cu cache, un HDD SATA2 ca sa
> mai castigi si acolo viteza, iar pentru putin stabilitate si fluenta
> in lucru, placile de retea musai sa fie ceva de calitate (broadcom,
> intel) si musai sa fie externe. Daca reusiesti sa incropesti
> [...]
Yeah, right. In afara de chestia cu squid treaba asta o face lejer la mine
acasa un WRT 54 GL.
Si ala ultima oara cand am incercat sa ii fac upgrade n-a vrut un intel la
2.5 Giga nici de-al naibii,
a zis ca se descurca binemersi cu procesorul lipit pe placa, un Broadcom la
200 MHz (ARM).
Parca nici cu RAM-ul nu l-am convins, n-avea socluri sa ii bag DDR dar a zis
ca se multumeste
cu aia 4 mega pe care ii avea lipiti. (Frati-su Belkin e si mai modest, a
zis ca merge si cu 2 mega).
LA HHD Sata 2 a strambat din nas, a zis ca el se multumeste cand oi avea
timp sa ii bag un SD
pe post de storage local, ca daca ii fac chestia asta el se angajeaza sa
faca si pe web serverul
asa..in timpul liber. La placi de calitate Intel a zis nu mersi, el e
broadcom si nu isi strica blazonul,
(murmura ceva de Broadcom von Serverworks da' cine statea sa il asculte..),
 are el si switch intern
si vlanuri si tot ce trebuie, iar cand i-am pomenit de ceva placi externe
mi-a zis ca 'extern esti tu!'
si m-a trimis la wikipedia ca el nu stie ce-s alea.
Cum ziceam, un quadcore si 2 gigei si un sata2 e exact ce trebuie. Da' daca
n-ai bani incropeste
un calculator cam din cei prin preajma si eu cred ca ai mari sanse sa
mearga.

Ender