On Mon,08.Sep.08, 23:14:00, Quamis wrote:
> pt ca e mai simplu sa bag parola acolo decat sa editez un fisier pe
> care nu l-am inteles niciodata, si vreau ca din cand in cand sa imi
> ceara totusi parola nu stiu cine sta la calculatorul asta... am nevoie
> ca un singur script sa ruleze asa.

/etc/sudoers se modifică cu 'visudo' (va fi folosit editorul implicit)
și ai nevoie de așa ceva:

user host=NOPASSWD:/cale/catre/script

> Si stiu sigur ca nu o sa stea nici un smartass la tastatura ca sa
> inceapa sa caute parole prin fisiere... dar pe care il poate duce
> capul sa dea un sudo xxx...

Se presupune că scriptul în sine nu face nimic rău, deci fă-l 700 root
ca să nu poată fi modificat de altcineva. Dacă scriptul e pornit din
cron ai putea să creezi un utilizator dedicat.

Salutări,
Andrei
(Albert Einstein)