Atunci iata explicatia:

bitdefender pune un "protocol" (il gasesti la proprietati pe LAN) al
sau care se numeste "NDIS BitDefender Firewall" sau cev de genul asta.
Chestia aia ciudata face un soi de tabela statica ARP pe client (nu
stiu sigur dar s-ar putea sa o faca pt fiecare user logat) si
imperecheaza ip-ul gateway-ului cu adresa MAC. Poate ca ei gandesc sa
nu apara un GW care sa "impinga" un database cu def de virusi din care
sa excluda anumite lucruri. Tu cand ai scos routerul, pt ip-ul
192.168.1.1, clientul a asignat MAC-ul 00-00-00-00-00-00. Eh, aici
apare balciul. Nenorocirea aia de firewall ti-a taiat craca.
Solutii:
1. si cea mai simpla, cloneaza macul de pe 1.1 pe routerul nou (daca
vrei sa-l schimbi)
2. Deazactiveaza "murdaria" aia de la BitDefender, da-i un ping in 1.1
si reactiveaz-o.

Et voila. Nu stiu de ce colegii de lista de la BitDefender nu si-au
scos nasul din exercitiul lor de software nereusit sa-ti dea o
explicatie. Ma poate contrazice cineva?

Testeza, si daca am dreptate...