On Friday 07 November 2008 13:50:26 lonely wolf wrote:

> separat de asta: nu stiu daca mai e de actualitate, dar daca nu ma insel,
> la Genesys intr-o vreme se tineau cursuri autorizate de Bovel (pentru
> Suse).

Vremea aceea.. a trecut.

Acum se poate face in felul urmator:

1. Se pot lua manuale pt. cursuri de la Omnilogic
2. Se poate da certificarea in Budapesta, la wsh.hu, sau in Bulgaria, dar eu
nu stiu unde.  Se gaseste pe site-ul Novell.

Niste detalii:

1. Manualele sunt foarte misto, dar pentru a lua certificarea trebuie
buchisite serios, si tot nu prea e de ajuns.  E nevoie de experienta, lucru
efectiv cu subiectele.  Teoretic, se pot da examenele si fara a avea
manualele, dar ar fi foarte nasol.  Eu n-as avea curaj.

2. Certificarea se desfasoara astfel:
- in browser, intr-o aplicatie java care se conecteaza prin VNC la niste
masini virtuale care se afla la Novell.
- prin acea aplicatie sunt date niste task-uri care trebuie facute pe masinile
virtuale.  La sfarsit ruleaza niste scripturi care verifica ce merge si ce nu
merge dintre acele task-uri.  Nota se da automat, dupa ce au terminat
scripturile (3-4 minute)
Un examen costa 100 de euro.

Sunt doua nivele de certificare, fiecare cu examenul lui.
Novell Certified Linux Professional 10 (CLP10) ii corespund 2 manuale
Novell Certified Linux Engineer 10 (pentru a da acest examen trebuie trecut,
in prealabil CLP10) ii corespund 3 manuale

http://www.novell.com/training/

Daca mai vrea cineva informatii, sa intrebe.